Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Non-anthropocentric Reasoning in Children: Its incidence when they are confronted with ecological dilemmas

Non-anthropocentric Reasoning in Children: Its incidence when they are confronted with ecological dilemmas

Título
Non-anthropocentric Reasoning in Children: Its incidence when they are confronted with ecological dilemmas
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Antonio Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Orlando Strecht Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Joana Torres
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 35
Páginas: 312-334
ISSN: 0950-0693
Editora: Taylor & Francis
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-25V
Abstract (EN): This study used an individual structured interview to (1) verify the incidence of non-anthropocentric reasoning in 123 children attending the 3rd and 4th years in three primary schools in the Lisbon area (Portugal), when they are confronted with ecological dilemmas and (2) establish those places they frequented which permit animal contact. The results show a greater incidence of non-anthropocentric reasoning than that obtained in other international studies. This may be related to the focus of the questions asked, which invited children to imagine themselves as another animal or to present situations where human interaction is unfair. This incidence was found independently of gender, school origin and whether or not pets were owned, even with the more biologically complex animals. School year was the only variable proven to make a difference in conceptually more demanding questions. We also verified that the children's general past experience of nature is essentially aligned to controlled environments depending on ongoing human management, confirming a decline in direct contact with natural and semi-natural environments. However, this type of experience does not seem to exert a negative influence on their non-anthropocentric reasoning.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 23
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 06:48:36 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico