Mentoria Interpares no Ensino Superior
| Keywords |
| Classification |
Keyword |
| OFICIAL |
Educational Sciences |
Instance: 2021/2022 - 1S
Cycles of Study/Courses
Teaching language
Portuguese
Objectives
xx
Learning outcomes and competences
xx
Working method
Presencial
Pre-requirements (prior knowledge) and co-requirements (common knowledge)
xx
Program
xx
Mandatory literature
Correia, José Alberto; Qualidade e democracia no Ensino Superior: relato e fundamentação de uma experiencia de gestão, Trabalho & Educação, v.28 (1), 251-265, 2019
Diana Amado Tavares;
O^superior ofício de ser aluno. ISBN: 978-972-618-487-4
Idalgo, Gabriel, Correia, José A. & Medina, Teresa ; A crise do trabalho nos discursos de universidades públicas portuguesas: a epistemologia do contrabandista na sociedade do conhecimento, Trabalho & Educação, v.28 (1), 13-27, 2019
Sá, M. J., Ferreira, E., & Ramos, K. ; Saberes e fazeres docentes: uma reflexão sobre autonomia e sucesso no ensino superior, Revista Educação PUCRS – FACED, 38(2), 280-288, 2015
Torres, Flora ; Vivências no ensino superior: a experiência da mentoria na FPCEUP. Dissertação de Mestrado, FPCEUP: Dissertação Mestrado, 2016
Torres, Flora, Medina, Teresa, Pinto, Isabel, Ferreira, Elisabete & Barbosa, Raquel; Mentoria FPCEUP – processos participativos, democráticos e solidários de integração no ensino superior, Editora FE/ Unicamp , 2020
Oliveira, Bárbara Sofia Miranda; A mentoria interpares na FPCEUP [Documento eletrónico] : efeito na integração académica e noutros indicadores de ajustamento desde 2012-2013 a 2015-2016, Porto:FPCEUP. Dissertação de Mestrado, 2016
Teaching methods and learning activities
xx
Software
Não se aplica
keywords
Social sciences > Educational sciences
Evaluation Type
Distributed evaluation with final exam
Assessment Components
| designation |
Weight (%) |
| Trabalho escrito |
40,00 |
| Apresentação/discussão de um trabalho científico |
60,00 |
| Total: |
100,00 |
Amount of time allocated to each course unit
| designation |
Time (hours) |
| Estudo autónomo |
51,00 |
| Frequência das aulas |
30,00 |
| Total: |
81,00 |
Eligibility for exams
As a general principle, and this course being a theoretical-practical one, it is considered that "a student fulfils attendance in a course if, being regularly registered, he/she did not miss more than 25% of the expected number of classes".
Calculation formula of final grade
xx
Examinations or Special Assignments
xx
Internship work/project
Não se aplica
Special assessment (TE, DA, ...)
Students who do not comply with minimal attendance and who are entitled to do so by the evaluation regulations can write a final exam as long as they negotiate this with the lecturer at the beginning of the semester.
Classification improvement
Students wanting to improve their final classification can write the final exam.
Observations
xx