Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Start > MED101

Critical Analysis of Educational Theories

Code: MED101     Acronym: ACTE

Keywords
Classification Keyword
CNAEF Educational Sciences

Instance: 2014/2015 - 1S

Active? Yes
Responsible unit: Education Sciences
Course/CS Responsible: Master Degree in Educational Sciences

Cycles of Study/Courses

Acronym No. of Students Study Plan Curricular Years Credits UCN Credits ECTS Contact hours Total Time
MCED 71 Official Curricular Structure 1 - 6 49 162

Teaching language

Portuguese

Objectives

  xx

Learning outcomes and competences

  xx

Working method

Presencial

Program

   xx

Mandatory literature

Boavida, João; Amado, João ; Ciências da Educação: Epistemologia, Identidade e Perspectivas, Imprensa da Universidade de Coimbra, 2006
Canário Rui; O^que é a escola?. ISBN: 972-0-34172-6
Charlot Bernard; Da relação com o saber. ISBN: 85-7307-631-3
Correia José Alberto; Para uma teoria crítica em educação. ISBN: 972-0-34127-0
Correia, José Alberto & Caramelo, João ; “Autonomias e dependências do campo da investigação educacional em Portugal”, Sísifo, 12, 27-36, 2010
Lima, Licínio ; Aprender para ganhar, conhecer para competir: sobre a subordinação da educação na “sociedade de aprendizagem”. , S. Paulo: Cortez , 2012
Teodoro António 570; Educação crítica e utopia. ISBN: 972-36-0757-3
Wallerstein Immanuel 070; Para abrir as ciências sociais

Complementary Bibliography

Candeias, António; Sobre a educação nova.
Charlot, Bernard (coord.); Les sciences de l'éducation: un enjeu, un défi, Paris: ESF, 1995
Correia José Alberto;; Sociologia da educação tecnológica. ISBN: 972-674-160-2
Gillet Pierre; Pour une pédagogique. ISBN: 2-13-040003-5
Hameline Daniel; Courants et contre-courants dans la pédagogie contemporaine.
Hameline Daniel; L'école active. ISBN: 2-13-046785-7
Houssaye Jean (dir.); La pédagogie. ISBN: ISBN 2-7101-1036-9
Lahire, Bernard; Culture écrite et inégalités scolaires. ISBN: ISBN 2-7297-0451-5
Matos Manuel Santos; Teorias e práticas da formação. ISBN: 972-41-2153-4
Nóvoa António; Histoire & comparaison. ISBN: 972-8036-22-1
Pharo Patrick; Le sens de l.action et la compréhension d.autrui. ISBN: ISBN 2-7384-2162-8
Requejo Agustín; Sociopsicoanalisis y educación. ISBN: ISBN 84-7279-191-2

Teaching methods and learning activities

 xx

Evaluation Type

Distributed evaluation without final exam

Assessment Components

designation Weight (%)
Trabalho escrito 100,00
Total: 100,00

Amount of time allocated to each course unit

designation Time (hours)
Estudo autónomo 117,00
Frequência das aulas 45,00
Total: 162,00

Eligibility for exams

xx

Calculation formula of final grade

 xx

Special assessment (TE, DA, ...)

xx

Classification improvement

xx
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-11-28 at 04:19:52 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book