Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Start > E509

Mediation in School Contexts

Code: E509     Acronym: MCE

Instance: 2010/2011 - 1S

Active? Yes
Responsible unit: Education Sciences
Course/CS Responsible: First degree in Educational Sciences

Cycles of Study/Courses

Acronym No. of Students Study Plan Curricular Years Credits UCN Credits ECTS Contact hours Total Time
LCED 37 Official Curricular Structure 3 - 3 -

Teaching language

Portuguese

Mandatory literature

Charlot Bernard; Da relação com o saber. ISBN: ISBN 85-7307-631-3
Moore Christopher W.; O^processo de mediação. ISBN: 85-7307-474-4
Gimeno Sacristán José; Compreender e transformar o ensino. ISBN: 85-7307-374-8
Políticas sociales en Europa. La mediación en el ámbito escolar, Edición en castellano de la Revista International Les Politiques Sociales, nº19 Febrero 2006, 2006
Torrego Juan Carlos coord.; Mediação de conflitos em instituições educativas. ISBN: ISBN 972-41-3405-9
Brandoni F.; Mediación escolar
Cardinet Annie; École et médiations
Schnitman Dora Fried 570; Novos paradigmas em mediação. ISBN: 85-7307-478-7
Dubet François; Le^déclin de l.institution. ISBN: 2-02-055163-2
Boqué Torremorell M. Carme; Guía de mediación escolar. ISBN: 84-8063-555-X
Almeida José Luís Vieira de; Mediação dialética na educação escolar. ISBN: 978-85-15-03440-6
Correia José Alberto; Da mediação local ao local da mediação
Bush Robert A. Baruch; The^promise of mediation. ISBN: 0-7879-7483-8
Derouet Jean-Louis; École et justice. ISBN: ISBN 2-86424-130-7
Boqué Torremorell Maria Carme; Cultura de mediação e mudança social. ISBN: 978-972-0-34174-7
Pereira Fátima; Infância, educação escolar e profissionalidade docente. ISBN: 978-972-31-1313-6
Correia José Alberto 570; Mediação. ISBN: 978-972-36-1083-3

Complementary Bibliography

Joseph Folger and Tricia Jones, eds; New directions in Mediation: communication research and perspectives, SAGE, 1994
Ribeiro Agostinho 070; Projecto cria-se
Pereira Maria de Fátima; Transformação educativa e formação contínua de professores. ISBN: 972-783-043-9
Imbert Francis; La^question de l.éthique dans le champ éducatif. ISBN: 2-905-642-06-8
Pereira Fátima; Infância, educação escolar e profissionalidade docente. ISBN: 978-972-31-1313-6

Software

não se adequa a esta uc

keywords

Social sciences

Evaluation Type

Distributed evaluation with final exam

Assessment Components

Description Type Time (hours) Weight (%) End date
Attendance (estimated) Participação presencial 28,00
Teste 4,00
Trabalho escrito 6,00
Exame 13,00
Defesa pública de dissertação, de relatório de projeto ou estágio, ou de tese 10,00
Total: - 0,00

Amount of time allocated to each course unit

Description Type Time (hours) End date
Estudo autónomo 20
Total: 20,00
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-11-19 at 16:14:55 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book