Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Start > LP500

Psychology of Child with Special Educational Needs

Code: LP500     Acronym: PCN

Keywords
Classification Keyword
OFICIAL Psychology of Children Development and Education

Instance: 2006/2007 - A

Active? Yes
Responsible unit: Psychology
Institution Responsible: Faculty of Psychology and Education Science

Cycles of Study/Courses

Acronym No. of Students Study Plan Curricular Years Credits UCN Credits ECTS Contact hours Total Time
LPSI 18 Plano oficial a partir de 2001/02 5 6 16 -

Main Bibliography

- Bailey, D.B., & Wolery, M. (1992). Teaching infants and preschoolers with disabilities. New York: Merrill Publishing Company.
- Bairrão, J., Felgueiras, I. et. al. (1998). Os alunos com necessidades educativas especiais. Subsídios para o sistema de educação. Lisboa: Ministério da Educação/ Conselho Nacional de Educação.
- Costa, A. M. B. et. al. (1996). Currículos funcionais. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.
- Guralnick, M. J. (Eds.) (2001). Early childhood inclusion. Focus on change. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Company.
- Shonkoff, J.P. & Meisels, S. J. (Eds.) (2000). Handbook of early intervention. Cambridge: Cambridge University Press.
- Wood, J. (1984). Adapting instruction for the mainstream. A sequential approach to teaching. Columbus: Charles E. Merrill Publishing Company.

Complementary Bibliography

- Ainscow, M., Porter, G., & Wang, M. (Eds.)(1997). Caminhos para as escolas inclusivas. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.
- Castro, S.L., & Gomes, I. (2000). Dificuldades de aprendizagem da língua materna. Lisboa: Universidade Aberta..
- Leal, T. (1990). Contributos para o ensino-aprendizagem de conceitos matemáticos elementares. Estudo não publicado apresentado às Provas de Aptidão Pedagógica e Capacidade Científica, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Universidade do Porto.
- Solity, J. & Bull, S. (1987). Special needs: Bridging the curriculum gap. Philadelphia: Open University Press.
- Vários (2003). Tendências actuais em intervenção precoce. Psicologia, 17 (1).

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-11-28 at 08:11:57 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book