Psychology of Child with Special Educational Needs
| Keywords |
| Classification |
Keyword |
| OFICIAL |
Psychology of Children Development and Education |
Instance: 2006/2007 - A
Cycles of Study/Courses
Main Bibliography
- Bailey, D.B., & Wolery, M. (1992). Teaching infants and preschoolers with disabilities. New York: Merrill Publishing Company.
- Bairrão, J., Felgueiras, I. et. al. (1998). Os alunos com necessidades educativas especiais. Subsídios para o sistema de educação. Lisboa: Ministério da Educação/ Conselho Nacional de Educação.
- Costa, A. M. B. et. al. (1996). Currículos funcionais. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.
- Guralnick, M. J. (Eds.) (2001). Early childhood inclusion. Focus on change. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Company.
- Shonkoff, J.P. & Meisels, S. J. (Eds.) (2000). Handbook of early intervention. Cambridge: Cambridge University Press.
- Wood, J. (1984). Adapting instruction for the mainstream. A sequential approach to teaching. Columbus: Charles E. Merrill Publishing Company.
Complementary Bibliography
- Ainscow, M., Porter, G., & Wang, M. (Eds.)(1997). Caminhos para as escolas inclusivas. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.
- Castro, S.L., & Gomes, I. (2000). Dificuldades de aprendizagem da língua materna. Lisboa: Universidade Aberta..
- Leal, T. (1990). Contributos para o ensino-aprendizagem de conceitos matemáticos elementares. Estudo não publicado apresentado às Provas de Aptidão Pedagógica e Capacidade Científica, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Universidade do Porto.
- Solity, J. & Bull, S. (1987). Special needs: Bridging the curriculum gap. Philadelphia: Open University Press.
- Vários (2003). Tendências actuais em intervenção precoce. Psicologia, 17 (1).