Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > Vender o passado com futuro : comunicação, marketing e gestão dos museus de arte e tendências de financiamento
Publication

Vender o passado com futuro : comunicação, marketing e gestão dos museus de arte e tendências de financiamento

Title
Vender o passado com futuro : comunicação, marketing e gestão dos museus de arte e tendências de financiamento
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2023
Authors
Faustino, Paulo
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Journal
Serial No. III No. 19
Pages: 257-279
ISSN: 0873-5670
Publisher: CIC.Digital
Indexing
EBSCO
ProQuest
MIAR
BASE - Bielefeld Academic Search Engine
CAPES - Portal de Periódicos
Crossref
Google Scholar
DOAJ
Latindex
Worldcat OCLC
JURN
RCAAP
SHERPA/RoMEO
Dialnet
Other information
Resumo (PT): O objetivo é identificar tendências das fontes de financiamento destinadas a museus como parte integrante do modelo de negócio e das estratégias de gestão dos museus. A metodologia aplicada neste artigo assenta, principalmente, por um lado, na revisão de literatura (revistas, jornais e publicações técnicas e científicas); e, por outro, na análise de conteúdo e estudos de caso, sendo o grosso da informação baseada na análise dos relatórios de contas de vinte e quatro museus sediados em três continentes. Os resultados da investigação empírica evidenciam que os museus estão a tentar diversificar as fontes de receita de modo a garantir a sua sustentabilidade económica e financeira. Este trabalho permitiu ainda identificar algumas outras tendências ao nível da gestão dos museus, com particular incidência nas práticas de marketing, internacionalização e digitalização.
Abstract (EN): The aim is to identify trends in funding sources for museums as an integral part of the business model and management strategies of museums. The methodology applied in this article is mainly based, on the one hand, on the literature review (magazines, newspapers and technical and scientific publications); and, on the other hand, on content analysis and case studies, with the bulk of the information predicated on analysis of the account reports of twenty-four museums from three continents. Empirical research results show that museums are trying to diversify revenue sources to ensure their economic and financial sustainability. This work also made it possible to identify some other trends in terms of museum management, with particular focus on marketing, internationalisation, and digitalization practices.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
Faustino 500.24 KB
Related Publications

Of the same journal

Tradicional vs. Virtual : questão irreal? (2001)
Article in National Scientific Journal
Leite, Isabel Pereira; Oliveira, Isabel Ortigão de ; Miranda, Maria Helena ; Leite, João Emanuel Cabral
Tecnologias da Informação e Comunicação e liderança: a realidade da e-liderança (2016)
Article in National Scientific Journal
Patrícia Alves Martins; Manuel Salvador Gomes Araújo; Alberto Manuel Brandão Simões
PACHECO, André -Arquivos digitais: metadados e autenticidade. [recensão] (2022)
Article in National Scientific Journal
Silva, Armando Malheiro da
Os padrões de citação dos estudantes de mestrado: estudo de caso de estudantes de Ciência da Informação (2019)
Article in National Scientific Journal
Andrade, Nuno Paiva ; Costa, Luís Miguel; Pestana, Olívia

See all (49)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-29 at 05:28:25 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal