Title  |
Reference  |
Short name  |
Effective start date  |
Status  |
O atraso educacional português segundo os estudos estatísticos internacionais (séculos XIX e XX) |
Projecto/Bolsa FCT: SFRH/BPD/32691/2006 |
|
|
Completed |
Democratic Roles of Universities (DRU): Practicing Democratic Values in Science, Education, Civic Engagement and Governance |
101236527 |
101236527 |
2026-02-01 |
Approved |
Articulando o Envolvimento Escolar e a Aprendizagem Política: Compreensão e Promoção de Práticas Democráticas Juvenis e Pensamento Crítico através de Ferramentas Digitais-Visuais |
COMPETE2030-FEDER-00925800 |
COMPETE2030-FEDER-00925800 |
2025-09-11 |
Approved |
SmartStart ERASMUS+ Teacher Academy |
101196580 |
SmartStart |
2025-04-01 |
In Progress |
KAIZEN NA EDUCAÇÃO |
NORTE2030-FSE+-00504900 |
NORTE2030-FSE+-00504900 |
2025-03-28 |
In Progress |
The Social Construction of Educational Statistics |
2023.14129.PEX |
CONSTATED |
2025-02-18 |
In Progress |
Mapping Internationalisation conceptions and practices |
2023.13967.PEX |
Mapping Internationalisation |
2025-02-03 |
In Progress |
Bridging Generations in Teaching |
2023.15320.PEX |
BRIDGE - Unir Gerações no Ensino |
2025-02-03 |
In Progress |
ProActCoP: Co-criar conhecimento sobre/e ação para a mudança nas regiões do interior |
2023.12513.PEX |
ProActCoP |
2025-02-03 |
In Progress |
Centro de Investigação e Intervenção Educativas |
UIDB/00167/2025 - UIDP/00167/2025 |
CIIE 2025-2029 |
2025-01-01 |
In Progress |
Conhecer, Mapear, Incluir:População Roma/Cigana em Portugal |
2023.10572.CIG |
2023.10572.CIG |
2024-10-01 |
In Progress |
Empowering Middle School Teachers for Social Inclusion through Observation-based Professional Development |
2023-2-TR01-KA220-SCH-000170568 |
EMSTEP - Empowering Middle School Teachers |
2024-08-01 |
In Progress |
"Porque a tua lição é esta: fazer frente": Mulheres Invisíveis no 25 de Abril e Além - Um Estudo sobre a Participação e Contribuição das Mulheres das Classes Trabalhadoras e Populares nos Movimentos Sociais Portugueses (1972-1979) |
2023.10948.25ABR |
HERSTORY25ABRIL |
2024-07-01 |
In Progress |
Programa de Formação Multidisciplinar da U.Porto - Impulso Mais Digital (STEAM-UP) |
PRR - 07/C06-i07/2024.P11071 |
STEAM-UP |
2024-01-02 |
In Progress |
INOV - NORTE - Centro de Excelência de Inovação Pedagógica na Região do Norte |
PRR - 08/C06-i07/2024.P11078 |
INOV - NORTE |
2024-01-01 |
In Progress |
SINCRONY: interSectIonal iNClusion in delibeRation and participatiON with Youth |
101132459 |
SINCRONY |
2024-01-01 |
In Progress |
Tackling the challenges of Erasmus+ mobility inclusion and diversity at higher education level |
2023-1-PT01-KA220-HED-000160391 |
Inclusion+ |
2023-11-01 |
In Progress |
"Educação digital" em zonas rurais e/ou periféricas - desafios e experiências (2.ª e 3.ª fase) |
OEI - EDUCAÇÃO DIGITAL - 2.º e 3.ª FASE |
OEI - EDUCAÇÃO DIGITAL - 2.º e 3.ª FASE |
2023-09-21 |
Completed |
Boosting Societal Adaptation and Mental Health in a Rapidly Digitalising, Post-Pandemic Europe |
101080238 |
Bootstrap |
2023-07-01 |
In Progress |
SIRIUS 3.0 - Impactful and sustainable policy change for migrant education |
101114742 — Sirius 3.0 |
SIRIUS 3.0 |
2023-06-09 |
In Progress |