Go to:
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > A QUEDA DOS CORPOS PARA ALÉM DO QUE SE VÊ: CONTRIBUIÇÕES DAS IMAGENS ESTROBOSCÓPICAS E DA VIDEOANÁLISE PARA A ALFABETIZAÇÃO CIENTÍFICA
Map of Premises
Principal
Publication

A QUEDA DOS CORPOS PARA ALÉM DO QUE SE VÊ: CONTRIBUIÇÕES DAS IMAGENS ESTROBOSCÓPICAS E DA VIDEOANÁLISE PARA A ALFABETIZAÇÃO CIENTÍFICA

Title
A QUEDA DOS CORPOS PARA ALÉM DO QUE SE VÊ: CONTRIBUIÇÕES DAS IMAGENS ESTROBOSCÓPICAS E DA VIDEOANÁLISE PARA A ALFABETIZAÇÃO CIENTÍFICA
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2018
Authors
Dias, MA
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Vianna, DM
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Carvalho, PS
(Author)
FCUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Journal
The Journal is awaiting validation by the Administrative Services.
Vol. 20
ISSN: 1415-2150
Scientific classification
CORDIS: Social sciences > Educational sciences > Education > Experimental education
FOS: Social sciences > Educational sciences
Other information
Authenticus ID: P-00R-3EX
Abstract (EN): <jats:p>RESUMO: Apresentamos os resultados de uma pesquisa que vem desenvolvendo intervenções didáticas investigativas que utilizam como recursos imagens estroboscópicas e videoanálise, buscando confirmar se elas contribuem para a alfabetização científica. Imagens estroboscópicas e videoanálise permitem um ensino em diversos contextos, pois com sua utilização pelo professor, os alunos estudam movimentos reais que foram anteriormente filmados e transformados em material didático. Considerando o potencial desses recursos para a aprendizagem científica, investigamos de que forma sua utilização numa intervenção sobre a queda dos corpos colabora para a alfabetização científica. Na análise dos diálogos entre os alunos durante a construção dos argumentos em resposta à situação problema proposta pelo professor, identificamos um grande número dos indicadores de alfabetização científica.</jats:p>
Language: English
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Related Publications

Of the same authors

Using image modelling to teach Newton's Laws with the Ollie trick (2016)
Article in International Scientific Journal
Dias, MA; Carvalho, PS; Vianna, DM

Of the same scientific areas

Vlab-Fis: Queda livre – um vídeo preparatório à atividade AL 1.1 do 11º ano (Física) (2018)
Other Publications
Carvalho, PS; Machado, NA; João Nuno Barros; Pedro Alves
AL 1.2 - Forças nos movimentos (2018)
Other Publications
Carvalho, PS; Léo Macena dos Santos
Students learning about chemical kinetics, a case study of real-time graphs (2006)
Summary of Presentation in an International Conference
Fernanda Esteves; M. Gabriela T. C. Ribeiro
UM EXPERIMENTO SIMPLES PARA MOSTRAR A CONSERVAÇÃO DO MOMENTO LINEAR (2018)
Article in International Scientific Journal
Ferreira, VS; Carvalho, PS

See all (12)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-07-15 at 16:26:26 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book