Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Children's attitudes towards animals: evidence from the RODENTIA project

Publicações

Children's attitudes towards animals: evidence from the RODENTIA project

Título
Children's attitudes towards animals: evidence from the RODENTIA project
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Maria Joao Fonseca
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nuno H Franco
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Francis Brosseron
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernando Tavares
(Autor)
FCUP
Anna A S Olsson
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Julio Borlido Santos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 45
Páginas: 121-128
ISSN: 0021-9266
Editora: Taylor & Francis
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências biológicas
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-MQ6
Abstract (EN): The instructional use of animals is a popular strategy to engage students with science, enhance their motivation, and promote values such as respect, tolerance, and empathy for all living beings. Although these beneficial outcomes are widely acknowledged, research has not provided reliable indicators of their efficiency. Therefore, it is essential to broaden the studies focused on the use of animals in education. In this regard, it becomes necessary to understand students' attitudes towards animals. This paper presents data on the attitudes of primary school children towards the humane treatment of animals. It follows the implementation of a longitudinal project based on the concept of 'classroom pet', aimed at fostering the development of scientific reasoning competencies and positive attitudes towards animals. To assess the project's efficacy, a methodology combining quantitative and qualitative assessment approaches was outlined. The study involved 43 students, aged 8-10, from two fourth-grade classes of the same school. Findings concerning how children's attitudes towards different animals and animal uses are modulated as the result of an animal-based educational intervention and naturally throughout their maturation are discussed. This study provides relevant information for the development and evaluation of humane educational programmes.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: mjfonseca@ibmc.up.pt
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Multidimensional analysis of high-school students' perceptions about biotechnology (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Joao Fonseca; Patricio Costa; Leonor Lencastre; Fernando Tavares
"Filling a gap: knowledge in health related science for middle school students in formal and informal contexts (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Azevedo, MM; Ricardo, E; Dos Santos, RT; pina-vaz, c; rodrigues, ag
A hands-on activity to raise awareness about healthy sun exposure (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria João Fonseca; Patrício Costa; Leonor Lencastre; Fernando Tavares
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-09 às 07:56:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico