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Influence of tooth profile on gear power loss

Título
Influence of tooth profile on gear power loss
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Luis Magalhaes
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ramiro Martins
(Autor)
FEUP
Cristiano Locateli
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge Seabra
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 63 1
Páginas: 27-33
Editora: Emerald
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia mecânica
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-YQH
Abstract (EN): Purpose The purpose of this paper is to develop innovative geometry for gears aiming low power loss and easy manufacturing. Design/methodology/approach - New gear profiles were developed and studied, and gears were built accordingly and then tested using an FZG machine. Findings - Results from the experimental tests revealed the influence of the profile modifications on the operating temperature, thus on the efficiency of gears (in terms of power loss). Research limitations/implications - Studied cases were limited to experimental gear models compliant to the FZG machine. Practical implications - Low-loss gears can be produced using common technologies and tools. Its design includes power loss minimization besides mechanical strength. The new gears are more environmentally friendly and can operate with lower power consumption, lower temperature, increasing gear and gear oil life. Originality/value - This work contributes to the development of the "low-loss gears" concept, adapting it to low-cost manufacturing technologies. Finally, more efficient gears and gearboxes can be produced only by performing simple geometrical modifications to standard gears.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: llm@isep.ipp.pt
Nº de páginas: 7
Documentos
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