Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Can Dogs Prime Autistic Children for Therapy? Evidence from a Single Case Study

Publicações

Can Dogs Prime Autistic Children for Therapy? Evidence from a Single Case Study

Título
Can Dogs Prime Autistic Children for Therapy? Evidence from a Single Case Study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Karine Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rita Correia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mariely Lima
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ana Magalhaes
(Autor)
ICBAS
Liliana de Sousa
(Autor)
ICBAS
Revista
Vol. 17
Páginas: 655-659
ISSN: 1075-5535
Editora: Mary Ann Liebert
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde > Medicina clínica
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-Q6Z
Abstract (EN): Background and objectives: Canine-assisted therapy has been receiving growing attention as a means of aiding children with autism spectrum disorder (ASD). Yet, only limited studies have been done and a great deal of literature related to this intervention is anecdotal. The present study aims at providing additional quantitative evidence on the potential of dogs to positively modulate the behavior of children with ASD. Settings/location, subjects, and interventions: A 12-year-old boy diagnosed with ASD was exposed, at his usual treatment location (the Portuguese Association for Developmental Disorders and Autism at Vila Nova de Gaia, Portugal), to the following treatment conditions: (1) one-to-one structured activities with a therapist assisted by a certified therapy dog, and (2) one-to-one structured activities with the same therapist alone (as a control). To accurately assess differences in the behavior of the participant between these treatment conditions, the therapist followed a strict research protocol. The behavior of the participant was continuously video-recorded during both treatment conditions for further analysis and comparison. Treatment outcomes: In the presence of the dog, the participant exhibited more frequent and longer durations of positive behaviors (such as smiling and positive physical contacting) as well as less frequent and shorter durations of negative behaviors (such as aggressive manifestations). Conclusions: These findings are in accordance with previous experimental work and provide additional support for the assertion that dogs can prime autistic children for therapy. Ultimately, this study may contribute toward a change for full acceptance of canine-assisted therapy programs within the medical milieu. Additional studies using a similar research protocol on more autistic children will certainly help professionals to work on the most effective methods to individually serve this population through canine-assisted interventions.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: karine_silva_24@hotmail.com
Nº de páginas: 5
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 05:39:31 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico