Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Can you Know me Better? An Exploratory Study Combining Behavioural and Physiological Measurements for an Objective Assessment of Sensory Responsiveness in a Child with Profound Intellectual and Multiple Disabilities

Publicações

Can you Know me Better? An Exploratory Study Combining Behavioural and Physiological Measurements for an Objective Assessment of Sensory Responsiveness in a Child with Profound Intellectual and Multiple Disabilities

Título
Can you Know me Better? An Exploratory Study Combining Behavioural and Physiological Measurements for an Objective Assessment of Sensory Responsiveness in a Child with Profound Intellectual and Multiple Disabilities
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Mariely Lima
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Karine Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ana Magalhaes
(Autor)
ICBAS
Isabel Amaral
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Helena Pestana
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Liliana de Sousa
(Autor)
ICBAS
Revista
Vol. 25
Páginas: 522-530
ISSN: 1360-2322
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde > Medicina clínica
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-45V
Abstract (EN): Background Sensory assessment of individuals with profound intellectual and multiple disabilities (PIMD) can be difficult for several reasons, including the idiosyncratic reactions that these individuals exhibit to environmental stimuli. This case report presents a combination of behavioural and physiological measurements aimed at providing an objective assessment of the sensory responsiveness of a child with PIMD. Material and Methods The participant was presented with a set of nineteen stimuli commonly used during sensory interventions. Responsiveness to these stimuli was assessed in terms of motor movements, heart rate and electrodermal responses. Results Although the child only exhibited consistent motor reactions to three of the items, he showed consistent physiological reactions to a total of ten stimuli. Conclusions Obtained data, although preliminary, suggest that combining behavioural and physiological measurements may constitute a useful resource for assessing the actual responsiveness of individuals with PIMD. With such a resource, people close to these individuals could fine tune their interventions and guarantee their well-being.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: lima.mariely@gmail.com
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-19 às 16:32:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias