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Expected seismic performance of irregular isolated bridges

Título
Expected seismic performance of irregular isolated bridges
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2012
Autores
Jara, JM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jara, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Olmos, BA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Villanueva, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Varum, H
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 3233-3240
Sixth International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management
Stressa, Italy, 8th to 12th July 2012
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Engenharia estrutural
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-4ZG
Abstract (EN): Bridge structures are usually built on irregular topographical surfaces which create substructures with pier heights of different lengths. Three height irregularity types of typical RC medium length bridges are analyzed aimed at determining the best strength and stiffness parameters of an isolation system. The models were located in a high seismicity zone of Mexico. The isolation system is composed by lead rubber bearings (LRB) located on each pile and abutment. The bridge and isolation parameters conducted to the nonlinear time history analysis (NLTHA) of 169 models. Ten seismic records representative of the subduction zone in the Pacific Coast in Mexico were chosen to carry out the study. The maximum drift pier demands, bending moments and shear forces were analyzed to identify the best isolation properties for improving the bridges' structural behavior, specially focused on looking for avoiding irregularity concentrations of shear forces on piers. Additionally, the seismic response of the bridges supported on traditional neoprene bearings was carried out. © 2012 Taylor & Francis Group.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
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