Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > From the "terrain" to "territory": which contributions from mobility and bus drivers' activity towards local development?

Publicações

From the "terrain" to "territory": which contributions from mobility and bus drivers' activity towards local development?

Título
From the "terrain" to "territory": which contributions from mobility and bus drivers' activity towards local development?
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
cunha, l
(Autor)
FEUP
lacomblez, m
(Autor)
FEUP
Revista
Título: WorkImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 41 Supplement 1/12
Páginas: 6156-6161
ISSN: 1051-9815
Editora: IOS PRESS
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde > Ciências da saúde
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-FP0
Abstract (EN): The focus of the present analysis is on the work of drivers in the public road passenger transportation sector in Portugal and on its specific contribution to local development. This approach dissociates itself from the one that places mobility as a "paradigm" of the contemporary societies and considers that the increase in mobility registered in the latter years is, in itself, revealing of development. For field work, a public transportation line, in an urban context, and a network of lines, in a rural context were chosen. In each of these contexts, the drivers' work was analyzed in real situations and semi-structured interviews were held with 16 of them: ten drivers in an urban context and six in a rural context. Considering the point of view of the work activity, enabled us to abandon the dominant perspectives that tend to highlight the social inequality of the mobility conditions (between those who use a private vehicle and those who need to use public transportation), to reflect on the characteristics of the mobility spaces which benefit or limit it, contributing to other inequalities. What is the importance of the space for mobility besides its support? How is it considered in the drivers' work?
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: lcunha@porto.ucp.pt
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Instrumento de análise dos estudos de caso (2001)
Publicação Didática
Carla Barros Duarte; S. Ramos; Liliana Cunha; Marianne Lacomblez
Inquérito Saúde e Trabalho (2019)
Publicação Didática
C. Barros; Liliana Cunha; Marianne Lacomblez
Regresso ao Trabalho após acidente: superar obstáculos (2018)
Livro
Luis Machado; Vanessa Rodrigues; José Madureira Pinto; Cláudia Pereira; Marta Santos; Liliana Cunha; Marianne Lacomblez; Bruno Monteiro

Ver todas (40)

Da mesma revista

Influence of severe cold thermal environment on core and skin temperatures: A systematic review (2019)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Tomi Zlatar; José Torres Costa; Mário Vaz; João Santos Baptista
Incidence and prevalence of upper-limb work related musculoskeletal disorders: A systematic review (2015)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
J. Torres da Costa; João Santos Baptista; Mário Vaz
Work-related determinants of psychosocial risk factors among employees in the hospital setting (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hugo Coutinho; Cristina Queirós; Ana Henriques; Pedro Norton; Elisabete Alves
Work intensification in the road transport industry: an approach to new working scenarios with automated vehicles (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Liliana Cunha; Carla Barros; Pilar Baylina; Daniel Silva

Ver todas (25)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 10:44:31 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias