Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Asynchronous software systems projected to support teaching and learning in Higher Education

Publicações

Asynchronous software systems projected to support teaching and learning in Higher Education

Título
Asynchronous software systems projected to support teaching and learning in Higher Education
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Manuel Valdez
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Ferreira
(Autor)
Outra
Maria João Martins
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernando Maciel Barbosa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 69-72
25th Annual Conference of the European-Association-for-Education-in-Electrical-and-Information-Engineering (EAEEIE)
Cesme, TURKEY, MAY 30-JUN 01, 2014
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-SY7
Abstract (EN): Virtual labs are more likely to offer a user friendly environment as well as greater flexibility, allowing students to carry out experiments and repeat them as often as necessary. Nevertheless, they do not discard the need for a conventional system as traditional labs are a valuable asset In this context, the student is the centre of the whole process, taking on the main role and is responsible for his/her own learning process, although there may be an extra support through in-class sessions in order to keep him/her in contact with the system, to offer guidance and motivation for the challenges ahead. One of the advantages of virtual experimentation is the opportunity of using a lab in situations which might be impossible otherwise, allowing students to take part in lab sessions; another one is related with its use to improve learning results. Virtual experimentation labs create flexible learning environments suitable for different types of learners, allowing the interactive and systematic development of competences in the various areas of learning and can be used to complement the conventional type of lectures. VEMA is a practical asynchronous software tool devised to meet the needs of students who can't be present in regular lab classes in the Electrical Engineering Department of ISEC (Instituto Superior de Engenharia de Coimbra).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Virtual Reality: A Useful Tool in Electrical Engineering Education (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Manuel Valdez; Carlos Ferreira; Maria João Martins; Fernando Maciel Barbosa
Virtual labs in electrical engineering education-The VEMA environment (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Manuel Valdez; Carlos Ferreira; Maria João Martins; Fernando Maciel Barbosa
Virtual centre for enterprise: a lifelong learning tool for implementation of entrepreneurship education (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Manuel Valdez; Carlos Ferreira; Maria João Martins; Fernando Maciel Barbosa
Constraints and Requirements in Designing an e-learning Environment (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Maria João Martins; Carlos Ferreira; Manuel Valdez; Fernando Maciel Barbosa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 15:15:42 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias