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A NEW METHODOLOGY FOR EVALUATING THE SAFE TEMPERATURE IN CONTINUOUS WELDED RAIL TRACKS

Título
A NEW METHODOLOGY FOR EVALUATING THE SAFE TEMPERATURE IN CONTINUOUS WELDED RAIL TRACKS
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Carvalho, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Delgado, J
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Delgado, R
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 13
Página Final: 1350016
ISSN: 0219-4554
Editora: World Scientific
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-005-2RX
Abstract (EN): The use of continuous welded rails (CWR) is increasingly common and is particularly important when it comes to high-speed ballasted tracks. As the longitudinal displacements are restricted in CWR tracks, a considerable rise in temperature induces compressive stresses in the rails that can lead to track buckling. Given the nonlinear behavior of the ballast, usually represented by a linear plastic model, the problem of snap-through buckling may occur, for which only a few nonlinear analysis methods can trace the full response of the track structure. However, these methods fail to yield convergent solutions for problems with thermal loads when implemented in their conventional algorithm. For this reason, a new methodology is presented allowing the calculation of the safe temperature. In addition, some analytical results are also derived for comparison with the numerical results, obtained using three-dimensional finite element beam models provided by ANSYS.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: joelvc@fe.up.pt; dec07002@fe.up.pt; ruiabc@fe.up.pt; rdelgado@fe.up.pt
Nº de páginas: 21
Documentos
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