Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > From peer to peer: issues about observers in peer observation of teaching

Publicações

From peer to peer: issues about observers in peer observation of teaching

Título
From peer to peer: issues about observers in peer observation of teaching
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2011
Autores
José Manuel Martins Ferreira
(Autor)
FEUP
Ana Mouraz
(Autor)
FPCEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 25-26
3rd Annual Conference on Higher Education Pedagogy
Virginia, 3 a 4 de Fevereiro de 2011
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Métodos de ensino > Ciência do ensino
Outras Informações
Abstract (EN): Higher education teaching and learning in Europe faces challenging times and deep changes, largely due to many reforms originated by the so-called Bologna process (Moore et al, 2008; Leite, 2007; Vieira, 2005). The objective of this paper is to present the results of a training + research project that was proposed by a Teaching and Learning Lab set up jointly by the Faculty of Educational Sciences (FPCEUP) and the Faculty of Engineering (FEUP) at the University of Porto. Its underlying strategy aims to improve the quality of teaching and the quality of learning, and at the same time to capture information about teaching and learning practices used within the university.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 2
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
From Peer To Peer 47.11 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Inter-institutional Peer Observation of Classes - a powerful tool to improve the quality of teaching and learning (2010)
Poster em Conferência Internacional
José Manuel Martins Ferreira; Ana Mouraz Lopes; Amélia Lopes; Rui Trindade
From peer to peer: an opportunity to improve observers' professional development (2011)
Poster em Conferência Internacional
José Martins Ferreira; Ana Mouraz; Amélia Lopes
De par em par na UP: o potencial formativo da observação de pares multidisciplinar (2012)
Artigo em Revista Científica Nacional
Amélia Lopes; Ana Mouraz; José Manuel Martins Ferreira; João Pedro Pêgo
Higher education challenges to teaching practices: perspectives drawn from a multidisciplinary peer observation of teaching program (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Mouraz; Amélia Lopes; José Martins Ferreira
Peer observation of teaching at U.Porto: a multidisciplinary approach to peer observation of teaching (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
João Pedro Pêgo; José Manuel Martins Ferreira; Ana Mouraz; Amélia Lopes

Ver todas (8)

Das mesmas áreas científicas

The Role of Measurement Data Spacing and Range (2016)
Poster em Conferência Nacional
M. A. Salgueiro da Silva; Teresa Seixas
Desenvolver o pensamento e a cidadania espacial dos futuros geógrafos. Relato de uma experiência prática no ensino da Geografia Económica e Social. (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Teresa Sá Marques; Cristiana Martinha; Carlos Delgado
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-06-16 às 22:22:35 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias