Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Cooperative motion control of multiple autonomous marine vehicles: Collision avoidance in dynamic environments

Publicações

Cooperative motion control of multiple autonomous marine vehicles: Collision avoidance in dynamic environments

Título
Cooperative motion control of multiple autonomous marine vehicles: Collision avoidance in dynamic environments
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2010
Autores
Carvalhosa, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pascoal, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 395-400
7th IFAC Symposium on Intelligent Autonomous Vehicles, IAV 2010
Lecce, 6 September 2010 through 8 September 2010
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-ZT8
Abstract (EN): This paper addresses the problem of cooperative motion control (CMC) of multiple autonomous marine vehicles, taking explicitly into account collision avoidance in dynamic environments. A Collision Avoidance System (CAS) for a CMC architecture is proposed that consists of two subsystems: Collision Prediction and Collision Avoidance. Collision Prediction aims at estimating the most probable trajectory of a given obstacle. To this effect, a bank of Kalman filters are run in parallel, with each filter using a different plausible model for obstacle motion. The most probable model is chosen according to a decision algorithm. Each of the vehicle trajectories is then checked for possible collision with the obstacle. Should the possibility of a collision occur, Collision Avoidance is achieved either by controlling the speed of each vehicle along its assigned path or through path re-planing using harmonic potential fields. Because group coordination must be taken into consideration, collision avoidance is implemented using a decentralized system that is suited for multiple heterogeneous vehicles. The paper summarizes the key concepts and the methodology used to implement a Collision Avoidance System for teams of vehicles. The efficacy of the system is assessed in simulation with dynamic models of a group of marine surface craft using NetMarSys, a Cooperative Motion Control Simulator developed at ISR/IST.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 08:52:10 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico