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Publicações

Validation of both number and coverage of bus schedules using AVL data

Título
Validation of both number and coverage of bus schedules using AVL data
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2010
Autores
Matias, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gama, J
(Autor)
FEP
Mendes Moreira, J
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
De Sousa, JF
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 131-136
13th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems, ITSC 2010
Funchal, 19 September 2010 through 22 September 2010
Indexação
Publicação em ISI Proceedings ISI Proceedings
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
INSPEC
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Físicas > Ciência de computadores
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-WS6
Abstract (EN): It is well known that the definition of bus schedules is critical for the service reliability of public transports. Several proposals have been suggested, using data from Automatic Vehicle Location (AVL) systems, in order to enhance the reliability of public transports. In this paper we study the optimum number of schedules and the days covered by each one of them, in order to increase reliability. We use the Dynamic Time Warping distance in order to calculate the similarities between two different dimensioned irregularly spaced data sequences before the use of data clustering techniques. The application of this methodology with the K-Means for a specific bus route demonstrated that a new schedule for the weekends in non-scholar periods could be considered due to its distinct profile from the remaining days. For future work, we propose to apply this methodology to larger data sets in time and in number, corresponding to different bus routes, in order to find a consensual cluster between all the routes. ©2010 IEEE.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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