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Assessing driver's mental representation of Adaptive Cruise Control (ACC) and its possible effects on behavioural adaptations

Título
Assessing driver's mental representation of Adaptive Cruise Control (ACC) and its possible effects on behavioural adaptations
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Giulio Piccinini
(Autor)
FEUP
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Anabela Simões
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Rodrigues
(Autor)
FEUP
João Miguel Leitao
(Autor)
FEUP
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: WorkImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 41
Páginas: 4396-4401
ISSN: 1051-9815
Editora: IOS PRESS
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-FNG
Abstract (EN): The introduction of Adaptive Cruise Control (ACC) could be very helpful for making the longitudinal driving task more comfortable for the drivers and, as a consequence, it could have a global beneficial effect on road safety. However, before or during the usage of the device, due to several reasons, drivers might generate in their mind incomplete or flawed mental representations about the fundamental operation principles of ACC; hence, the resulting usage of the device might be improper, negatively affecting the human-machine interaction and cooperation and, in some cases, leading to negative behavioural adaptations to the system that might neutralise the desirable positive effects on road safety. Within this context, this paper will introduce the methodology which has been developed in order to analyse in detail the topic and foresee, in the future, adequate actions for the recovery of inaccurate mental representations of the system.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: g.f.piccinini@gmail.com
Nº de páginas: 6
Documentos
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