Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A distributed system for learning programming on-line

Publicações

A distributed system for learning programming on-line

Título
A distributed system for learning programming on-line
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Elena Verdu
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luisa M Regueras
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maria J Verdu
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jose P Leal
(Autor)
FCUP
Juan P de Castro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 58 1
Páginas: 1-10
ISSN: 0360-1315
Editora: Elsevier
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-H90
Abstract (EN): Several Web-based on-line judges or on-line programming trainers have been developed in order to allow students to train their programming skills. However, their pedagogical functionalities in the learning of programming have not been clearly defined. EduJudge is a project which aims to integrate the "UVA On-line Judge", an existing on-line programming trainer with an important number of problems and users, into an effective educational environment consisting of the e-learning platform Moodie and the competitive learning tool QUESTOURnament. The result is the EduJudge system which allows teachers to apply different pedagogical approaches using a proven e-learning platform, makes problems easy to search through an effective search engine, and provides an automated evaluation of the solutions submitted to these problems. The final objective is to provide new learning strategies to motivate students and present programming as an easy and attractive challenge. EduJudge has been tried and tested in three algorithms and programming courses in three different Engineering degrees. The students' motivation and satisfaction levels were analysed alongside the effects of the EduJudge system on students' academic outcomes. Results indicate that both students and teachers found that among other multiple benefits the EduJudge system facilitates the learning process. Furthermore, the experiment also showed an improvement in students' academic outcomes. It must be noted that the students' level of satisfaction did not depend on their computer skills or their gender.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: elever@tel.uva.es; luireg@tel.uva.es; marver@tel.uva.es; zp@dcc.fc.up.pt; jpdecastro@tel.uva.es; ricardo.queiros@eu.ipp.pt
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-02 às 03:12:07 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias