Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Wiki as a tool for Microbiology teaching, learning and assessment

Publicações

Wiki as a tool for Microbiology teaching, learning and assessment

Título
Wiki as a tool for Microbiology teaching, learning and assessment
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Sampaio Maia, B
(Autor)
FMUP
Maia, JS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Leitao, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Amaral, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vieira Marques, P
(Autor)
FMUP
Revista
Vol. 18 2
Páginas: 91-97
ISSN: 1396-5883
Editora: Wiley-Blackwell
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde > Medicina clínica
CORDIS: Ciências da Saúde
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-CJA
Abstract (EN): Introduction: Evidence suggests that cooperative learning and peer-assessment fosters students' ability to work with others and may lead to better cognitive outcomes and higher achievement. This work aimed to assess the use of an online collaborative tool for the teaching/learning and assessment of Microbiology. Materials and methods: A total of 144 students were grouped and assigned to create wiki entries as well as to peer review wikis created by colleagues (peer-assessment process) using the Wiki module from Moodle Virtual Learning Environment (MVLE). MVLE actions log was used for tracking students' activity. Results: The number of student's actions within wiki did not present a strong correlation with wiki scores, so it should not be used as a heavy evaluation parameter. The amount of work developed between members of the same group differed significantly, suggesting that final scores should be attributed individually. When peer-assessment process was implemented, the number of editing actions increased, suggesting that the peer-assessment strategy encourages the development of a better work. The vast majority of students execute the work in the last 10% of the period assigned for task development, which can be counter-productive for a truly collaborative work. Conclusions: Wiki revealed to be a useful tool for Microbiology teaching/learning and assessment, promoting collaborative work, promoting virtual mobility and facilitating the real-time monitoring of the students' work. This pedagogical project promoted also the involvement of students in their assessment process, encouraging their critical sense and quest for Excellency.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Pedagógica
Nº de páginas: 7
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
eje12061 0.00 KB
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Weight variation before and after surgery in Parkinson's disease: A noradrenergic modulation? (2012)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Joana Guimaraes; Eduardo Moura; Maria Augusta Vieira Coelho; Carolina Garrett
The Epidemiology of Helicobacter pylori and Public Health Implications (2009)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Nuno F Azevedo; Janis Huntington; Karen J Goodman
Rodent models of heart failure: an updated review (2013)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Gomes, AC; Falcao Pires, I; Pires, AL; Bras Silva, C; Leite Moreira, AF
Promoting Sustainable Behavior Change in Body Weight Control (2014)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Jose Camolas; Osvaldo Santos; Pedro Moreira; Isabel do Carmo
Physical training improves quality of life both in asthmatic children and their caregivers (2013)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Diana Silva; Mariana Couto; Pedro Moreira; Patricia Padrao; Paula Santos; Luis Delgado; Andre Moreira

Ver todas (72)

Da mesma revista

COVID-19: The immediate response of european academic dental institutions and future implications for dental education (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Quinn, B; Field, J; Gorter, R; Akota, I; Manzanares, MC; Paganelli, C; Davies, J; Dixon, J; Gabor, G; Mendes, RA; Hahn, P; Vital, S; O'Brien, J; Murphy, D; Tubert Jeannin, S
Students' self-confidence and perceived quality of prosthodontics education: a study in the Faculty of Dental Medicine of the University of Porto (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Margarida Sampaio Fernandes; Susana Oliveira; Campos,J.Reis; Azevedo, Álvaro; Maria Helena Figueiral
Stress, anxiety and depression in dental students - impact of SARS-CoV-2 Pandemic (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina da Silva Carneiro de Braz José; Caldas IM; Azevedo, Álvaro; Pereira ML
Reducing subjectivity in the evaluation of pre-clinical dental preparations for fixed prosthodontics using the Kavo PrepAssistant (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cardoso JA; Barbosa C; Sampaio-Fernandes J.; C Leal Silva; Artur Pinho
Noise levels in dental schools (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sampaio-Fernandes J.; A. P. O. Carvalho; Mercedes Gallas; Paula Vaz; P. A. Matos

Ver todas (10)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-02 às 22:51:18 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias