Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Impact of Vehicles as Obstacles in Vehicular Ad Hoc Networks

Publicações

Impact of Vehicles as Obstacles in Vehicular Ad Hoc Networks

Título
Impact of Vehicles as Obstacles in Vehicular Ad Hoc Networks
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
boban, mate
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
vinhoza, tiago t. v.
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
ferreira, michel
(Autor)
FCUP
tonguz, ozan k.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 29 1
Páginas: 15-28
ISSN: 0733-8716
Editora: IEEE
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 61 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-YQ1
Abstract (EN): A thorough understanding of the communications channel between vehicles is essential for realistic modeling of Vehicular Ad Hoc Networks (VANETs) and the development of related technology and applications. The impact of vehicles as obstacles on vehicle-to-vehicle (V2V) communication has been largely neglected in VANET research, especially in simulations. Useful models accounting for vehicles as obstacles must satisfy a number of requirements, most notably accurate positioning, realistic mobility patterns, realistic propagation characteristics, and manageable complexity. We present a model that satisfies all of these requirements. Vehicles are modeled as physical obstacles affecting the V2V communication. The proposed model accounts for vehicles as three-dimensional obstacles and takes into account their impact on the LOS obstruction, received signal power, and the packet reception rate. We utilize two real world highway datasets collected via stereoscopic aerial photography to test our proposed model, and we confirm the importance of modeling the effects of obstructing vehicles through experimental measurements. Our results show considerable obstruction of LOS due to vehicles. By obstructing the LOS, vehicles induce significant attenuation and packet loss. The algorithm behind the proposed model allows for computationally efficient implementation in VANET simulators. It is also shown that by modeling the vehicles as obstacles, significant realism can be added to existing simulators with clear implications on the design of upper layer protocols.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: mboban@cmu.edu; tiago.vinhoza@ieee.org; michel@dcc.fc.up.pt; jbarros@fe.up.pt; tonguz@ece.cmu.edu
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Whether and Where to Code in the Wireless Relay Channel (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Xiaomeng Shi; Muriel Médard; Daniel E. Lucani
Underwater Acoustic Networks: Channel Models and Network Coding based Lower Bound to Transmission Power for Multicast (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Daniel E. Lucani; Muriel Médard; Milica Stojanovic
Secure Network Coding for Multi-Resolution Wireless Video Streaming (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
L. Lima; S. Gheorghiu; J. Barros; M. Médard; A. L. Toledo
Real-Time Network Coding for Live Streaming in Hyper-Dense WiFi Spaces (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Diogo Ferreira; Rui Costa; João Barros
On the Delay Distribution of Random Linear Network Coding (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maricica Nistor; Daniel E. Lucani; Tiago Travassos Vieira Vinhoza; Costa, Rui Filipe Mendes Alves da ; João Francisco Cordeiro de Oliveira Barros

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-12 às 18:10:08 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico