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Minimizing airport peaks problem by improving airline operations performance through an agent based system

Título
Minimizing airport peaks problem by improving airline operations performance through an agent based system
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
António Mota
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eugénio Oliveira
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 3-14
14th EPIA - Portuguese Conference on Artificial Intelligence - EPIA 2009
Universidade de Aveiro, Portugal, 12 a 15 de Outubro de 2009
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Tecnologia > Tecnologia do conhecimento
Outras Informações
ID Authenticus: P-011-32X
Abstract (EN): Airports are important infra-structures for the air transportation business. One of the major operational constraints is the peak of passengers in specific periods of time. Airline companies take into consideration the airport capacity when building the airline schedule and, because of that, the execution of the airline operational plan can contribute to improve or avoid airport peak problems. The Airline Operations Control Center (AOCC) tries to solve unexpected problems that might occur during the airline operation. Problems related to aircrafts, crewmembers and passengers are common and the actions towards the solution of these problems are usually known as operations recovery. In this paper we propose a way of measuring the AOCC performance that takes into consideration the relation that exists between airline schedule and airport peaks. The implementation of a Distributed Multi-Agent System (MAS) representing the existing roles in an AOCC, is presented. We show that the MAS contributes to minimize airport peaks without increasing the operational costs of the airlines.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
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