Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The U.Porto e-learning cafe: Learning Spaces and the Path of Self Education

Publicações

The U.Porto e-learning cafe: Learning Spaces and the Path of Self Education

Título
The U.Porto e-learning cafe: Learning Spaces and the Path of Self Education
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2012
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 845-848
2012 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2012
Villach, 26 September 2012 through 28 September 2012
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Estudos sobre aprendizagem
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-92Y
Abstract (EN): In the European Higher Education Area "learning" is a key word as well as individual responsibility and engagement with self education. Universities are facing demanding challenges mainly due to the rising of life-long-learning needs, to significant cuts on public budgets and to strong pressures to achieve increasing levels of excellence both in education and research. In a globalized society where information and communication technologies (ICT) play a major role, employers require that college graduates be excellent in communication and in the use of information, be able to think creatively, innovate, cooperate and compete across borders. At the University of Porto (U.Porto) we believe that the spatial configuration of learning spaces and the facilities and initiatives they accommodate may be rather important to provide effective environments for learning and mingling, motivating students to become more knowledgeable and equipped with the interdisciplinary and high level skills the 21st century society requires. In these contexts information technologies are important tools for creating and promoting innovative students environments.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
06402194 The U.Porto e-Learning Café: Learning Spaces and the Path of Self Education 927.31 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Learning spaces and students' entrepreneurship: the strategy for the successful implementation of an E-Learning Café in Campus U. Porto (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Lígia Ribeiro; Maria Pinto; Pedro Neto; Andrea Vieira

Das mesmas áreas científicas

TEACHING AND LEARNING METHODOLOGIES IN SENSORY ANALYSIS TO DEVELOP STUDENT’S COMPETENCIES (2008)
Livro de Atas de Conferência Internacional
Olívia Pinho; Isabel Ferreira; Margarida Amaral; Isabel Martins
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-12 às 19:36:32 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico