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Publicações

Brand mergers: examining consumers' responses to name and logo design

Título
Brand mergers: examining consumers' responses to name and logo design
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Joana César Machado
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Leonor Vacas¿de¿Carvalho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paulo Lencastre
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 21 6
Páginas: 418-427
ISSN: 1061-0421
Editora: Emerald
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-637
Abstract (EN): Purpose: In the context of a merger, the management of corporate identity - in particular of corporate names and logos - assumes a critical role. This paper aims to explore how name and logo design characteristics, and specifically figurativeness, influence consumer preferences in the context of a brand merger, in the banking sector. Design/methodology/approach: This study develops a typology of the alternative corporate identity structures that may be assumed in the context of a brand merger by drawing on a literature review and secondary data, as well as an exploratory study analyzing consumers' preferences regarding alternative branding strategies. Findings: The results suggest that there is a clear preference for figurative logos. Furthermore, there is evidence that logos may be as important as the company name in a merger situation, in terms of assuring consumers that there remains a connection to the brand's past. The data show that the logo chosen by consumers reflects their aesthetic responses, whereas the selected name reflects their evaluation of the brand's offers or its presence in the market. Originality/value: The paper uses an innovative research design which gives respondents freedom to choose their preferred solution; hence, the richness of the results is enhanced. The results should guide managers in their evaluation and choices regarding post-merger branding strategies. © Emerald Group Publishing Limited.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84866130298&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 10
Documentos
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