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Serious Games: are they part of the solution in the domain of cognitive rehabilitation?

Título
Serious Games: are they part of the solution in the domain of cognitive rehabilitation?
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2011
Autores
Artemisa Rocha Dores
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Irene Palmares Carvalho
(Autor)
FMUP
Isabel Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sandra Guerreiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Miguel Leitao
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Liliana de Sousa
(Autor)
ICBAS
Alexandre Castro Caldas
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 95-105
2nd International Conference on Serious Games Development and Applications
Lisboa, 19 a 20 de Setembro de 2011
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-W79
Abstract (EN): Serious Games are in increasing use for serious purposes, such as health. Particularly in the field of cognitive rehabilitation, they can offer new solutions that are fun, user-friendly and goal-directed. In this study, a prototype rehabilitation platform is presented, aimed at intervening in executive functioning and other related cognitive functions in patients with Acquired Brain Injury. It was tested in three studies investigating patients' satisfaction and performance in a virtual environment using 2D computer-screen or 3D projection-screen approaches, and patients' satisfaction with the virtual reality (VR) program regarding its usability and role in motivation to participate in the rehabilitation process. Contributing to the final version of the program, results in our pilot-studies are promising, supporting the usability of the VR program and showing its relevance in subjects' motivation to participate in the rehabilitation process.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000306582700009">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84857460951&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 11
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