Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Effects of home environment and center-based child care quality on children's language, communication, and literacy outcomes

Publicações

Effects of home environment and center-based child care quality on children's language, communication, and literacy outcomes

Título
Effects of home environment and center-based child care quality on children's language, communication, and literacy outcomes
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Manuela Pessanha
(Autor)
FPCEUP
Cecília Aguiar
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 28 1
Páginas: 94-101
ISSN: 0885-2006
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 1 Citação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-0D6
Abstract (EN): This study examined the joint effects of home environment and center-based child care quality on children's language, communication, and early literacy development, while also considering prior developmental level. Participants were 95 children (46 boys), assessed as toddlers (mean age = 26.33 months; Time 1) and preschoolers (mean age = 68.71 months; Time 2) and their families. At both times, children attended center-based child care classrooms in the metropolitan area of Porto, Portugal. Results from hierarchical linear models indicated that home environment and preschool quality, but not center-based toddler child care quality, were associated with children's language and literacy outcomes at Time 2. Moreover, the quality of preschool classrooms moderated the association between home environment quality and children's language and early literacy skills - but not communication skills - at Time 2, suggesting the positive cumulative effects of home environment and preschool quality. Findings further support the existence of a detrimental effect of low preschool quality on children's language and early literacy outcomes: positive associations among home environment quality and children's developmental outcomes were found to reduce substantially when children attended low-quality preschool classrooms. (C) 2012 Elsevier Inc. All rights reserved.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: ana@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000312623700009">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href=" http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84870046750&origin=resultslist ">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Estudo longitudinal do envolvimento e adaptação da criança (2005-2008) (2009)
Capítulo ou Parte de Livro
Joaquim Bairrão; Ana Isabel Pinto; Cecília Aguiar; Manuela Pessanha; Orlanda Cruz
Educação e investigação em idades precoces (2009)
Capítulo ou Parte de Livro
Ana Isabel Pinto; Manuela Pessanha; Sílvia Barros; Catarina Grande; Cecília Aguiar; Cristina Nunes
Relações entre idade desenvolvimental, dimensões de comportamento adaptativo e envolvimento observado (2006)
Artigo em Revista Científica Nacional
Ana Isabel Pinto; Sílvia Barros; Cecília Aguiar; Manuela Pessanha; Joaquim Bairrão

Da mesma revista

Stability and change in teacher-infant interaction quality over time (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Vera Coelho; Donna M. Bryant
Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centers (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Isabel Pinto; Joana Cadima; Vera Coelho; Donna M. Bryant; Carla Peixoto; Manuela Pessanha; Margaret R. Burchinal; Sílvia Barros
Process quality in portuguese preschool classrooms serving children at-risk of poverty and social exclusion and children (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Cadima; Cecília Aguiar; M. Clara Barata
Preschool practices in Sweden, Portugal, and the United States (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera Coelho; Frida Åström; Madelene Sjöman; Dale Farran; Eva Björck-Åkesson; Caroline Christopher; Mats Granlund; Lena Almqvist; Catarina Grande; Ana Isabel Pinto
Predicting process quality from structural quality in preschool programs: a cross-country comparison (1999)
Artigo em Revista Científica Internacional
Debby Cryer; Wolfgand Tietze; Margaret Burchinal; Teresa Leal; Jesús Palacios

Ver todas (12)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-18 às 21:33:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico