Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Vocabulary of Emotions Test (VET): A cross-cultural validation in portuguese and croatian contexts

Publicações

Vocabulary of Emotions Test (VET): A cross-cultural validation in portuguese and croatian contexts

Título
Vocabulary of Emotions Test (VET): A cross-cultural validation in portuguese and croatian contexts
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Ana Costa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vladimir Taksic
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Psihologijske TemeImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 20 3
Páginas: 413-424
ISSN: 1332-0742
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
PsycInfo
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-3XV
Abstract (EN): This article discusses the adaptation and cross-cultural validation of the Vocabulary of Emotions Test (VET) in the Portuguese and Croatian contexts, an Emotional Intelligence ability measure with 35 items, which assesses individual's ability to understand emotion. Based on Mayer and Salovey's (1997) theoretical framework of emotional intelligence, VET was originally developed in Croatian academic settings by Tak¿i¿, Haramba¿i¿ and Velemir (2003). This study involved 1119 secondary school students, 682 Portuguese and 437 Croatian, attending different grades and courses. Overall, in both Croatian (original version) and Portuguese (adapted version) contexts, VET evidenced good psychometric properties particularly concerning sensibility, difficulty item analysis and reliability, although slightly better indicators were found in the Croatian original version. Moreover, cultural and gender differences were found, benefiting Portuguese students and girls.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84861115959&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 12
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Vocabulary of emotions 176.49 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The role of emotional understanding in academic achievement: exploring developmental paths in secondary school (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luísa Faria; Ana Costa; Vladimir Taksic

Da mesma revista

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-15 às 22:08:09 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico