Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The differentiation and promotion of students' rights in Portugal

Publicações

The differentiation and promotion of students' rights in Portugal

Título
The differentiation and promotion of students' rights in Portugal
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2009
Autores
Feliciano Veiga
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Fernando Garcia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Leandro Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 30 5
Páginas: 421-436
ISSN: 0143-0343
Editora: SAGE
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-HBC
Abstract (EN): This investigation includes a differential study (Study 1) and a quasi-experimental research (Study 2). In Study 1, the objective was to establish to what extent students' rights existed and analyse the differentiation between students' rights with Portuguese and immigrant mothers, throughout school years. The sample consisted of 537 students with Portuguese and immigrant mothers, distributed by different school years (7th, 9th and 11th grades). The Children's Rights Scale (Hart et al., 1996; Veiga, 2001) was used. In Study 2, the purpose was to analyse the effects on students' rights of the use by teachers of a communicational intervention program, supervised by school psychologists. The sample involved 7th and 9th grade students, in a total of four classes, two forming the experimental groups (n = 36) and two the control groups (n = 43); as in Study 1, the Children's Rights Scale was used. The results indicated the effectiveness of the communicational intervention program on students' rights and are consistent with previous studies. An implication is that psychologists and teachers, working together and taking a human rights perspective, may develop an important role in projects to promote the students' rights.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: fhveiga@fc.ul.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000268536700006">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-70249091509&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Validation of a Portuguese Version of the Children's Hope Scale (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez
School psychologists’ training to support inclusive education in Portugal: trainers’ perspectives of opportunities, challenges, and improvements (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marisa Carvalho; Rosário Serrão; Helena Azevedo; Joana Cruz; Diana Alves; Cristina Martins; Elisabete Marques; Marisa Fonseca; Nuna Tormenta; Teresa de Jesus; Sofia Ramalho
Bullying in Portuguese schools (2004)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pereira, B; Mendonca, D; Neto, C; Valente, L; Smith, PK
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-21 às 11:40:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias