Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Conceptions and knowledge about childhood in initial teacher training: Changes in recent decades and their impact on teacher professionality, and on schooling in childhood

Publicações

Conceptions and knowledge about childhood in initial teacher training: Changes in recent decades and their impact on teacher professionality, and on schooling in childhood

Título
Conceptions and knowledge about childhood in initial teacher training: Changes in recent decades and their impact on teacher professionality, and on schooling in childhood
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2009
Autores
Fátima Pereira
(Autor)
FPCEUP
Revista
Vol. 25 8
Páginas: 1009-1017
ISSN: 0742-051X
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 4 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-EY9
Abstract (EN): This paper looks at changes in the conceptions of childhood in recent decades, and their contribution to the understanding of the sociabilities and subjectivities that are moulded in school, and how these relate to teachers' initial training. An overview of social changes in late modernity is given, and their impact on teacher professionality and the conception of childhood considered. The results are given of a study on conceptions of childhood, expressed in or related to the initial training of teachers in the 1st Basic Education Cycle (CEB), in Portugal since April 1974. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: fpereira@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000271348200003">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-70349209111&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Young people's understanding of european values: enhancing abilities, supporting participation and voice (2024)
Relatório Técnico
Alistair Ross; Tom Loughran; Andreas Brunold; Nanny Hartsmar; Bodil Liljefors Persson; Sandra Chistolini; Leanete Thomas Dotta; Thiago Freires; Kristi Kõiv; Juliana Crespo Lopes; Nilüfer Pembecioglu; Fátima Pereira; Julie Spinthourakis

Ver todas (205)

Da mesma revista

Disclosing biology teachers' beliefs about biotechnology and biotechnology education (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Joao Fonseca; Patricio Costa; Leonor Lencastre; Fernando Tavares
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-21 às 19:54:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias