Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Development and validation of a theoretically based, multidimensional questionnaire of students' evaluation of university teaching

Publicações

Development and validation of a theoretically based, multidimensional questionnaire of students' evaluation of university teaching

Título
Development and validation of a theoretically based, multidimensional questionnaire of students' evaluation of university teaching
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Revista
Vol. 36 7
Páginas: 843-864
ISSN: 0260-2938
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-Y2C
Abstract (EN): The authors describe the development and validation of a multidimensional instrument of students' evaluation of university teaching (the Pedagogical Questionnaire of the University of Porto). The goal was to develop an instrument based on a sound psychometric analysis and simultaneously supported by the learning theory. Based on the data from 4875 questionnaires, the present study examined the fit of the proposed multidimensional model of university teaching to the whole sample and to various specific university programmes of study using confirmatory factor analysis (AMOS 5.0). Results clearly supported the applicability of the proposed model for the whole university and across programmes of study, demonstrating the validity and reliability of the instrument in evaluating several distinct dimensions of the quality of university teaching.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: marina@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000299438900007">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84860691778&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 22
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The use of portfolios to foster professionalism: attributes, outcomes, and recommendations (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Franco, Renato Soleiman; Franco, Camila Ament Giuliani dos Santos ; Pestana, Olívia ; Severo, Milton; Ferreira, Maria Amélia
Predictors of students’ preferences for assessment methods (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Neto; Félix Neto; Adrian Furnham
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 14:10:18 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico