Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Enantiomorphy through the looking glass: literacy effects on mirror-image discrimination

Publicações

Enantiomorphy through the looking glass: literacy effects on mirror-image discrimination

Título
Enantiomorphy through the looking glass: literacy effects on mirror-image discrimination
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Régine Kolinsky
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Arlette Verhaeghe
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Elias José Mengarda
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Loni Grimm-Cabral
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
José Morais
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 140 2
Páginas: 210-238
ISSN: 0096-3445
Editora: APA
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 15 Citações
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-RVM
Abstract (EN): To examine whether enantiomorphy (i.e., the ability to discriminate lateral mirror images) is influenced by the acquisition of a written system that incorporates mirrored letters (e.g., b and d), unschooled illiterate adults were compared with people reading the Latin alphabet, namely, both schooled literate adults and unschooled adults alphabetized in adulthood. In various sorting and same different comparison tasks with nonlinguistic materials, illiterate participants displayed some sensitivity to enantiomorphic contrasts but performed far worse than all the other participant groups when the task required paying attention to such contrasts. The difficulties of illiterate participants were more severe with enantiomorphs than with rotations in the plane or shape contrasts. Learning a written system that incorporates enantiomorphic letters thus pushes the beginning reader to break the mirror invariance characteristic of the visual system, and this process generalizes beyond the realm of symbolic characters.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: rkolins@ulb.ac.be
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000290459700005">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-79955706920&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 29
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Verbal descriptions improve visual working memory but have limited impact on visual long-term memory (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Overkott; Alessandra S. Souza
The developing impact of verbal labels on visual memories in children. (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Overkott; Alessandra S. Souza; Candice C. Morey
Promoting visual long-term memories: when do we learn from repetitions of visuospatial arrays? (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alessandra S. Souza; Klaus Oberauer
Older yet sharp: no general age-related decline in focusing attention (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alessandra S. Souza; Gidon T. Frischkorn; Klaus Oberauer
Individual differences in updating are not related to reasoning ability and working memory capacity (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gidon T Frischkorn; Claudia C von Bastian; Alessandra S. Souza; Klaus Oberauer

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 11:51:14 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico