Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Personal conceptions of intelligence, self-esteem, and school achievement in Italian and Portuguese students

Publicações

Personal conceptions of intelligence, self-esteem, and school achievement in Italian and Portuguese students

Título
Personal conceptions of intelligence, self-esteem, and school achievement in Italian and Portuguese students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2006
Autores
Annamaria Pepi
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marianna Alesi
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: AdolescenceImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 41 164
Páginas: 615-631
ISSN: 0001-8449
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 7 Citações
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-FJ6
Abstract (EN): Educational research places emphasis on the fact that different cultures have different self-construals. These construals can influence cognitive, emotional, and motivational processes in individuals. Great importance is attached to individuals' implicit conceptions of the nature of their intelligence (incremental or entity) and self-esteem. In general, both representation of intelligence and self-esteem seem to play an important role in scholastic performance in terms of both a predispostion to learning and the results actually achieved. The aim of this research is to determine the relationship between variables such as school, and socioeconomic level and gender in Italian and Portuguese students. A questionnaire was administered to 1,540 high school and university students assessing socioeconomic level and school performance, the Personal Conceptions of Intelligence Test (Faira & Fontaine, 1997), and the Self-Esteem Test (Rosenberg, 1965). In general, results show that Portuguese subjects are more incremental than Italians. Moreover, significant differences have to be determined regarding motivational factors linked to school and socioeconomic level and gender. The research highlights the importance of macro-contextual factors in the social, economic, and political organizations that influence how people develop their motivational beliefs.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: ape@unipa.it
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000243057100002">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-33847076773&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Personal conceptions of intelligence: Cross-cultural comparisons between Portuguese and Italian students (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luísa Faria; Annamaria Pepi; Marianna Alesi
Incremental-entity personal conceptions of intelligence and individualism-collectivism in italian students (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Annamaria Pepi; Marianna Alesi; Donatella Pecoraro; Luísa Faria
Concepções pessoais de inteligência: estudo intercultural com estudantes portgueses, romenos e italianos (2009)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luísa Faria; Laura Ciochinã; Annamaria Pepi; Marianna Alesi

Da mesma revista

Attachment and motivational strategies in adolescence: exploring links (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Isabel Soares; Marina Serra de Lemos; Cristina Almeida
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-28 às 16:46:35 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico