Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Harter's self-perception profile for children adapted for use with young portuguese students

Publicações

Harter's self-perception profile for children adapted for use with young portuguese students

Título
Harter's self-perception profile for children adapted for use with young portuguese students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2001
Revista
Vol. 92 3
Páginas: 711-720
ISSN: 0031-5125
Editora: SAGE
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 5 Citações
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-000-VDJ
Abstract (EN): This study of 260 Portuguese early adolescents (Grades 5 to 7; 11-14 years old) used a questionnaire which taps six different domains and was devised by Harter to evaluate the self-concepts of children and early adolescents in Grades 3 to 7. The Portuguese version has Cronbach coefficients alpha between .25 and .80. The results of factor analysis and correlational studies evidence a low differentiation of the dimensions of self-concept. Results of differential studies by sex and school grade indicate girls sec themselves as better behaved than do toys and boys see themselves as significantly more athletically competent than do girls. Also, fifth graders see themselves as more competent in live domains ol self-concept than do seventh graders.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000169684300016">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-0035374918&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Young soccer players with higher tactical knowledge display lower cognitive effort (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Felippe da S. L. Cardoso; Sixto González-Víllora; José Guilherme ; Israel Teoldo
Training of Conversational Skills with Institutionalized Elderly: A Preliminary Study (1988)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernández-Ballesteros, R; Izal, M; Diaz, P; Gonzalez, JL; Souto, E
The associations of objectively measured physical activity, fundamental motor skills and time in sedentary behavior in children: A cross-sectional study (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Anderson S. Carvalho; Lucimere Bohn; Pedro P. Abdalla; Nilo C. Ramos; Franciane G. Borges; Jorge Mota; Dalmo Roberto Lopes Machado
Tactical knowledge, decision-making, and brain activation among volleyball coaches of varied experience (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gustavo C. Costa; Henrique O. Castro; Isabel R. Mesquita; José Afonso; Guilherme M. Lage; Herbert Ugrinowitsch; Gibson M. Praça; Pablo J. Greco
Spectral overlays for reading difficulties: oculomotor function and reading efficiency among children and adolescents with visual stress (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Márcia Reis Guimaraes; Douglas de Araujo Vilhena; Stephen J. Loew; Ricardo Queiroz Guimarães

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-15 às 22:18:43 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico