Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Gender stereotyping in portuguese children living in Portugal and abroad: effects of migration, age, and gender

Publicações

Gender stereotyping in portuguese children living in Portugal and abroad: effects of migration, age, and gender

Título
Gender stereotyping in portuguese children living in Portugal and abroad: effects of migration, age, and gender
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
1997
Revista
Vol. 20 2
Páginas: 219-229
ISSN: 0165-0254
Editora: SAGE
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-001-C19
Abstract (EN): Williams and Best's (1990) study of the development of sex stereotype knowledge among young children in 24 countries was extended to Portuguese subjects living in Portugal and abroad. Subjects were 720 children (aged 8-11 years), with each age group evenly divided by gender, and each age/gender group evenly divided into three places of residence: urban and rural areas in Portugal and in France. Subjects were administered the Sex Stereotype Measure II (SSM II) in which children select between male and female silhouettes as the person described in brief stories containing highly sex-typed psychological characteristics (aggressive, emotional, etc.). The results of the study indicated an increase in sex stereotype knowledge from 8 to 11 years, a greater knowledge of the migrants' children in France than of the children living in urban and rural areas in Portugal, and a greater knowledge of female stereotype traits than male stereotype traits.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=A1997WR31000003">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-0008681082&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Examining differential trajectories of engagement over the transition to secondary school: the role of perceived control (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marina Serra de Lemos; Teresa Gonçalves; Joana Cadima
Environmental risk factors and children's literacy skills during the transition to elementary school (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Cadima; McWilliam, RA; Teresa Leal
Emotion understanding in preschool children: the role of executive functions (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Eva Costa Martins; Ana Osório; Manuela Veríssimo; Carla Martins
Associations between executive functions at age 3 and children’s learning behaviors at age 6 (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carolina Guedes; Tiago Ferreira; Marina Serra de Lemos; Joana Cadima
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-09 às 14:04:54 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico