Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Gender differences in mental health, academic life satisfaction and psychological vulnerability in a sample of college freshmen: a cross-sectional study

Publicações

Gender differences in mental health, academic life satisfaction and psychological vulnerability in a sample of college freshmen: a cross-sectional study

Título
Gender differences in mental health, academic life satisfaction and psychological vulnerability in a sample of college freshmen: a cross-sectional study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Nogueira, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Sequeira, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Sampaio, F
(Autor)
ESEP
Revista
Vol. 31
Páginas: 895-904
ISSN: 0958-9236
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-DT8
Abstract (EN): Gender differences among undergraduates are mainly found in the prevalence of common mental disorders such as depression, anxiety, somatic complaints, and sexual violence. However, there is a lack of information in the literature about gender differences in academic life satisfaction and psychological vulnerability among freshmen. Thus, this study aimed to identify gender differences in demographics, mental health, academic life satisfaction, and psychological vulnerability of freshmen. A cross-sectional study was conducted on a sample of 560 Portuguese freshmen. An online survey was used to collect data in all 29 Lisbon District colleges. Data were collected through a demographic and academic data questionnaire, the Mental Health Inventory (MHI-38), the Academic Life Satisfaction Scale (ALLS), the Psychological Vulnerability Scale (PVS), and a question to assess students' perception of their vulnerability. We found significant gender-related differences (p < .05) in all subscales of MHI-38, the ALLS-Personal Satisfaction subscale, and the self-perception of vulnerability. Overall, freshmen women presented worse scores in all subscales of MHI-38, in ALLS-Personal Satisfaction subscale, and a higher self-perception of vulnerability. These findings emphasize the need to design and implement mental health promotion activities, mainly focused on the needs of freshmen women, in colleges.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

"Could this really be a place for me?": women’s experiences in game jams and video game communities (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lucinda Saldanha; Sofia Marques da Silva; Pedro D. Ferreira
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-20 às 18:08:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico