Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Development and Content Validation of a Clinical Screening Scale to Identify Attention-Deficit Hyperactivity Disorder Cases Based on the Gender Perspective: An e-Delphi Study

Publicações

The Development and Content Validation of a Clinical Screening Scale to Identify Attention-Deficit Hyperactivity Disorder Cases Based on the Gender Perspective: An e-Delphi Study

Título
The Development and Content Validation of a Clinical Screening Scale to Identify Attention-Deficit Hyperactivity Disorder Cases Based on the Gender Perspective: An e-Delphi Study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Perez-Beltran, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Roldán-Merino, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Russi, ME
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rolandi, MG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Roura, RC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sampaio, F
(Autor)
ESEP
Del Campo, MD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Farres-Tarafa, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pardos, BH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Díez, JAA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: HealthcareImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 12 2, article 253
Página Final: 1282
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-YZN
Abstract (EN): Background: Although many studies analyse gender differences in the clinical expression of Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and prevalence studies show that girls with ADHD are underdiagnosed, there are no instruments that are sensitive to the detection of girls with ADHD. Objective: The objective of this study is to develop a self-report early detection instrument for boys and girls with ADHD aged 7 to 16, which includes the gender perspective and is sensitive to the detection of girls with ADHD. Methods: The scale was developed and the items that comprised it were created from the thematic analysis of ADHD and its evaluation in children based on the diagnostic criteria of the DSM-5-TR. A modified e-Delphi method involving a three-round web survey was used to establish a consensus on the content of the scale. Ten experts were recruited to form a professional panel. The panel members were asked to assess the differential symptomatology of ADHD in boys and girls, the dimensions to be evaluated, and the importance of scale items to evaluate the content. Results: A consensus was reached regarding 13 total items distributed in three dimensions: inattention; hyperactivity/impulsivity; and, a third dimension, internalisation, which includes symptoms most present in the expression of ADHD in girls. Conclusions: To the best of our knowledge, the development of this scale using the Delphi method is the first specific scale used for identifying ADHD that also addresses the gender perspective and the differential symptomatology between boys and girls. However, we must proceed to the analysis of psychometric properties, as the scale requires an exhaustive study of its reliability and validity. We can anticipate that this scale will provide relevant and reliable information that can be used for the identification of ADHD in both boys and girls.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Transcranial Magnetic Stimulation to Treat Neuropathic Pain: A Bibliometric Analysis (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Carneiro, BD; Isaura Tavares
Pharmacovigilance in Brazil: The Government Monitoring of Adverse Events Reported from COVID-19 Vaccine-A Narrative Review (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Moraes, MCD; Ivone Duarte; Nunes, R
Electro-Acupuncture Effects Measured by Functional Magnetic Resonance Imaging-A Systematic Review of Randomized Clinical Trials (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Rodrigues, JM; Ventura, C; Abreu, M; Santos, C; Monte, J; Machado, JP; Santos, RV
Can Yoga, Qigong, and Tai Chi Breathing Work Support the Psycho-Immune Homeostasis during and after the COVID-19 Pandemic? A Narrative Review (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Mendo, B; Goncalves, M; Lopes, L; Luis Carlos Matos; Machado, J
Understanding of Informed Assents in Research Studies (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cotrim, H; Granja C; Carvalho, AS; Cotrim, C; Martins, R

Ver todas (45)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-19 às 05:37:02 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico