Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Evaluation of the Psychometric Properties of the Mental Vulnerability Questionnaire in Undergraduate Students

Publicações

Evaluation of the Psychometric Properties of the Mental Vulnerability Questionnaire in Undergraduate Students

Título
Evaluation of the Psychometric Properties of the Mental Vulnerability Questionnaire in Undergraduate Students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Sequeira, CA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Barbosa, ENM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nogueira, MJC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Sampaio, FMC
(Autor)
Outra
Revista
Vol. 53
Páginas: 243-250
ISSN: 0031-5990
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-W84
Abstract (EN): PURPOSETranslate, adapt the language, and assess the psychometric properties of the Mental Vulnerability Questionnaire (MVQ) in a Portuguese population sample of young adults. DESIGN AND METHODSA psychometric validation study was performed. The sample comprised 166 undergraduate students. Factor analysis was applied to extract three indicators. FINDINGSThe MVQ showed divergent validity with the Positive Mental Health Questionnaire (p < .001) and convergent validity with the Mental Health Inventory including five items (p < .001). Reliability was verified through the assessment of internal consistency, evidencing positive outcomes (Cronbach's = 0.81). PRACTICE IMPLICATIONSThe MVQ shows psychometric properties enabling its adaptation to clinical practice and research, essential to an effective screening of mental vulnerability.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Data, diagnoses, and interventions addressing the nursing focus "delusion": A scoping review (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Goncalves, PDB; Sampaio, FMC; Sequeira, CAC; Paiva e Silva, MATCPE
The structure and contents of the helping relationship as a nursing psychotherapeutic intervention: A modified e-Delphi study (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Coelho, J; Sampaio, F; Sequeira, C; Fortuño, ML; Merino, JR
Nurses' Knowledge and Practices in Cases of Acute and Chronic Confusion: A Questionnaire Survey (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sampaio, FMC; Sequeira, C
Effects of supporting patients with dementia: a study with dyads (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rute Brites; Tânia Brandão; Francisco Moniz Pereira; João Hipólito; Odete Nunes
Contributes for the development of a psychotherapeutic intervention model in nursing: A focus group study in Portugal and Spain (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Correia Sampaio, FMC; da Cruz Sequeira, CAD; Lluch Canut, MTL
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-14 às 21:22:56 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico