Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Prototyping an escape room to enhance interprofessional collaboration in healthcare: Pilot study

Publicações

Prototyping an escape room to enhance interprofessional collaboration in healthcare: Pilot study

Título
Prototyping an escape room to enhance interprofessional collaboration in healthcare: Pilot study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2025
Autores
Cunha, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Campos, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marta Campos Ferreira
(Autor)
FEUP
Fernandes, CS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 20
Páginas: e920-e927
ISSN: 1557-3087
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-018-RGB
Abstract (EN): Background: During their training, nurses must develop interprofessional collaboration skills, which are essential in clinical settings. Aim: This study aims to describe the development and testing stages of a virtual escape room, named Lock-down Treatment, to enhance interprofessional collaboration. Methods: The User-Centered Design methodology was used, involving users from requirement gathering to iterative prototyping. Requirements were established through interviews with 6 healthcare professionals, and a prototype was developed and tested for final assessment. Results: The results identified key areas for improvement, particularly in terms of timing and support during the game and demonstrated the effectiveness of the escape room in promoting interdisciplinary collaboration. This study proves that tools like escape rooms can significantly enrich nursing education. Conclusion: It is essential to integrate innovative methods into interprofessional training, making it more engaging and interactive. However, it is crucial that such tools are meticulously planned and validated to ensure their suitability through a rigorous validation process. Future research should evaluate the 'Lockdown Treatment' to assess its long-term effectiveness and applicability in clinical practice and patient outcomes. (c) 2025 The Authors. Published by Elsevier Inc. on behalf of Organization for Associate Degree Nursing. This is an open access article under the CC BY license (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Interprofessional Collaboration in Healthcare with escape room: a scoping review (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cunha, A; Campos, MJ; Marta Campos Ferreira; Fernandes, CS
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-06 às 20:38:39 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias