Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Green chemistry for all: three principles of Inclusive Green and Sustainable Chemistry Education

Publicações

Green chemistry for all: three principles of Inclusive Green and Sustainable Chemistry Education

Título
Green chemistry for all: three principles of Inclusive Green and Sustainable Chemistry Education
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
da Silva, CA Jr
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Girotto, G Jr
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
de Jesus, DP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
ISSN: 0033-4545
Outras Informações
ID Authenticus: P-016-V2Q
Abstract (EN): The three principles of Inclusive Green and Sustainable Chemistry Education (IGSCE) are presented to guide the reflection, design, and implementation of potentially inclusive materials and approaches. These principles refer to (i) embracing student-centered learning, (ii) promoting teaching in the five levels of representation in chemistry, and (iii) adapting the curriculum to empower students to apply their academic skills effectively to real-life situations through supportive teaching and social guidance. Educational elements conducive to potentially inclusive classrooms and their interconnections are identified and discussed. These include using the Triangular Bipyramid Metaphor (TBM) to facilitate academic inclusivity for individuals with and without disabilities, such as those who are deaf and blind. Further, the importance of ensuring that all students, regardless of their abilities, can fully participate in the educational experience is highlighted, aligning with Sustainable Development Goal 4 (SDG #4) to achieve inclusive education and lifelong learning opportunities. Green chemistry should be available to everyone, not just a few. It promotes sustainable development and deserves global recognition and support. The change agents targeted by these three principles of IGSCE include, but are not limited to, educators, researchers, teachers, and students in secondary and university education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The Role of the Periodic Table of the Elements of Green and Sustainable Chemistry in a High School Educational Context (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
da Silva, CA Jr; Carla Morais; de Jesus, DP; Girotto, G Jr

Da mesma revista

Solubility of Aminoacids, Sugars and Proteins (2004)
Artigo em Revista Científica Internacional
Eugénia A. Macedo
Solubility of amino acids, sugars, and proteins (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Eugénia Macedo
Recent work on the thermochemistry of some nitrogen heterocycles (1997)
Artigo em Revista Científica Internacional
daSilva, MAVR; Matos, MAR
PHASE-BEHAVIOR OF POLYMER-SURFACTANT SYSTEMS IN RELATION TO POLYMER-POLYMER AND SURFACTANT-SURFACTANT MIXTURES (1993)
Artigo em Revista Científica Internacional
LINDMAN, B; KHAN, A; MARQUES, E; MIGUEL, MD; PICULELL, L; THALBERG, K
Methods to evaluate the scavenging activity of antioxidants toward reactive oxygen and nitrogen species (IUPAC Technical Report) (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Apak, R; Calokerinos, A; Gorinstein, S; Marcela A Segundo; Hibbert, DB; Gulcin, I; Cekic, SD; Guclu, K; Ozyurek, M; Celik, SE; Magalhaes, LM; Arancibia Avila, P

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 21:48:58 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias