Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Scientific Literacy to Address Sustainability: A Study on Deep-Sea Mining Education with Adolescents from a Social Care Institution

Publicações

Scientific Literacy to Address Sustainability: A Study on Deep-Sea Mining Education with Adolescents from a Social Care Institution

Título
Scientific Literacy to Address Sustainability: A Study on Deep-Sea Mining Education with Adolescents from a Social Care Institution
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2025
Autores
Paz, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: SustainabilityImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 17
Página Final: 688
ISSN: 2071-1050
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-017-YVJ
Abstract (EN): Pursuing sustainable development is increasingly urgent due to resource depletion and environmental degradation, compounded by the need for a green energy transition requiring significant mineral resources. Traditional mining practices result in several environmental impacts, prompting the exploration of alternatives, like mining the ocean floor. This method offers a potentially less invasive way to obtain critical minerals. Notwithstanding, our understanding of the ocean ecosystem, which is crucial to Earth's life support system, is still too limited. This study aimed to assess an educational intervention on sea mining for polymetallic nodules while improving scientific literacy and system thinking and supporting Sustainable Development Goals (SDG) 4, 13, and 14. A pre-/post-intervention design was implemented with 17 adolescents (aged 12-16 years) from an underprivileged non-formal context. The mixed-methods approach involved role-playing and modelling activities focused on the question: Do you agree with mining polymetallic nodules in deep-sea waters? The Wilcoxon test revealed that the intervention changed participants' opinions about the theme, showing a statistically significant difference in student responses before and after the intervention (Z = -2.165; p = 0.030). A content analysis showed enhanced argumentation, understanding of Earth's subsystems, and decision-making abilities. These findings suggest that the educational resource positively impacted students' scientific literacy on the topic. This approach can be extended to other contexts and inform future investigations.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Towards Resilient and Sustainable Rail and Road Networks: A Systematic Literature Review on Digital Twins (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Vieira, J; Martins, JP; de Almeida, NM; Patricio, H; Morgado, JG
The Relationship between Intangible Cultural Heritage and Urban Resilience: A Systematic Literature Review (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Tavares, DS; Fernando Brandão Alves; Vasquez, IB
Sustainable Food Production and Consumption (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ada Rocha; Belmira Neto
Sustainability in Geotechnics through the Use of Environmentally Friendly Materials (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Castorina Silva Vieira
Sustainability Assessment of Buildings Indicators (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
J.M.P.Q. Delgado; Ana Sofia Guimarães; Adélio Mendes; Leonardo Rodrigues; A.G. Barbosa de Lima

Ver todas (187)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-14 às 00:31:54 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico