Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching colour addition with a STEM educational resource based on Arduino and Processing Development Environment

Publicações

Teaching colour addition with a STEM educational resource based on Arduino and Processing Development Environment

Título
Teaching colour addition with a STEM educational resource based on Arduino and Processing Development Environment
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2024
Autores
Hahn, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Cruz, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rodrigues, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
9th European Thermal Sciences Conference, EUROTHERM 2024
Bled, 10 June 2024 through 13 June 2024
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-175
Abstract (EN): STEM Education is an important topic in today¿s educational paradigm. The knowledge in the STEM area will be important to everyone because to solve real-world problems it is necessary to have information from different areas of knowledge. In this perspective we present an educational resource that combines the contents of physics (colour addition with LEDs), engineering (circuit assembly), technology (Arduino platform and Processing, an open-source programming language and integrated development environment), and mathematics (number handling and unit conversion). Although there are many examples in the literature regarding the study of colour addition, the educational resource here presented brings a novelty for the students. With a very intuitive setup and a simulation, students are able to understand colour addition perceived by the human eyes from two different mechanisms simultaneously: the colour seen on a computer screen and the colour produced by an RGB LED. This STEM activity uses a very simple and affordable experimental setup (less than 30 dollars, excluding the computer) and it is a clear example of how technology enhanced learning in science can be incorporated in the classroom for teaching physics in a very engaging context. © 2024 Institute of Physics Publishing. All rights reserved.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-03 às 14:02:49 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico