Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Evaluation of inclusive educational resources for teaching sound waves

Publicações

Evaluation of inclusive educational resources for teaching sound waves

Título
Evaluation of inclusive educational resources for teaching sound waves
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2025
Autores
Oliveira, GMC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Hahn, MD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Physics EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 60
ISSN: 0031-9120
Outras Informações
ID Authenticus: P-018-REB
Abstract (EN): <jats:title>Abstract</jats:title> <jats:p>It is known that blind and visually impaired (VI) students avoid choosing the Sciences and Technologies track in Secondary Education due to the inclusion challenges they faced in Basic Education, particularly the lack of adapted materials. To overcome this situation, investment in the development of tailored science materials is essential. This paper presents a study on the use of inclusive educational resources for sighted, blind, and VI students in a Portuguese middle school. The school integrates students with multiple disabilities alongside sighted students. The research focused on evaluating how 8th-grade students perceive the contents of sound waves using three inclusive educational resources. These resources were based on multisensory didactics¿a tactile model, a slinky spring model, and a Swell paper model¿and developed with inputs from VI students, blind students and teachers. These resources were tested with sighted students to assess their effectiveness in an inclusive setting. A questionnaire was administered to sighted students to analyse their perceptions of the inclusion of these materials in the classroom. The results revealed a high level of satisfaction, demonstrating that the multisensory approach enhanced students¿ understanding of their own learning. Based on the findings, the study suggests expanding the research to include more blind and VI students and additional Physics resources.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Virtual experimental activities: a new approach (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, M; Carvalho, PS
Using scratch programming to control photogates in educational physics experiments (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Da Silva, LF; Carvalho, PS
Using image modelling to teach Newton's Laws with the Ollie trick (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, MA; Carvalho, PS; Vianna, DM
Using computational simulations to confront students' mental models (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, R; Simeao Carvalho, P
The bottle flip challenge demystified: Where is the centre of mass? (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Rodrigues, MJ

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 12:10:11 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico