Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > PUKHA: a new pedagogical experience

Publicações

PUKHA: a new pedagogical experience

Título
PUKHA: a new pedagogical experience
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2007
Autores
Barbedo De Magalhães A.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Estima M.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 32 6
Páginas: 711-719
ISSN: 0304-3797
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-011-VSF
Abstract (EN): Society needs responsible leaders and entrepreneurs. CDIO (conceive, design, implement and operate) is a framework for engineering education based on outcomes, more than on contents, that has been adopted by a growing number of engineering educational institutions for producing the next generation of engineering leaders. In order to support engineering students to become entrepreneurs and to bear other concerns than merely technical on today's rapid changing world, the authors believe the CDIO syllabus needs to be improved, and therefore propose a pre requisite to a useful CDIO perspective: IdEF, standing for Identify, Evaluate and Formulate real problems and needs. Based on this concept, this paper describes a new pedagogical project framework (PUKHA - to project, to undertake, to know how to achieve). Within PUKHA projects, more than 300 students have trained and checked their will, risk, responsibility, communication, leadership and entrepreneurship over the last three years.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Special issue on engineering education: challenges for innovation (2015)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Alves, GR; Restivo, MT; da Silva, JB
A new algorithm to create balanced teams promoting more diversity (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Teresa Galvão Dias; José Luís Moura Borges
The influence of engineers' training models on ethics and civic education component in engineering courses in Portugal (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fátima Monteiro; Carlinda Leite; Cristina Rocha
The effect of curricular activities on learner autonomy: the perspective of undergraduate mechanical engineering students (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marina Duarte; Carlinda Leite; Ana Mouraz
Teaching logistics without formal classes : a case study (2004)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Antónia Carravilla; José Fernando Oliveira

Ver todas (10)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-03 às 09:55:52 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico