Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Post, Predict, and Rank: Exploring the Relationship Between Social Media Strategy and Higher Education Institution Rankings

Publicações

Post, Predict, and Rank: Exploring the Relationship Between Social Media Strategy and Higher Education Institution Rankings

Título
Post, Predict, and Rank: Exploring the Relationship Between Social Media Strategy and Higher Education Institution Rankings
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2025
Autores
Rocha, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Revista
Título: InformaticsImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 12
Página Final: 6
ISSN: 2227-9709
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-017-SJQ
Abstract (EN): In today's competitive higher education sector, institutions increasingly rely on international rankings to secure financial resources, attract top-tier talent, and elevate their global reputation. Simultaneously, these universities have expanded their presence on social media, utilizing sophisticated posting strategies to disseminate information and boost recognition and engagement. This study examines the relationship between higher education institutions' (HEIs') rankings and their social media posting strategies. We gathered and analyzed publications from 18 HEIs featured in a consolidated ranking system, examining various features of their social media posts. To better understand these strategies, we categorized the posts into five predefined topics-engagement, research, image, society, and education. This categorization, combined with Long Short-Term Memory (LSTM) and a Random Forest (RF) algorithm, was utilized to predict social media output in the last five days of each month, achieving successful results. This paper further explores how variations in these social media strategies correlate with the rankings of HEIs. Our findings suggest a nuanced interaction between social media engagement and the perceived prestige of HEIs.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 23
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Topic Extraction: BERTopic's Insight into the 117th Congress's Twitterverse (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mendonça, M; Figueira, A
Do NFTs sound good? An exploratory study on audio NFTs and possible avenues (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernandes, Clara E.; Morais, Ricardo
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-20 às 01:31:00 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico