Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Incremental Repair Feedback on Automated Assessment of Programming Assignments

Publicações

Incremental Repair Feedback on Automated Assessment of Programming Assignments

Título
Incremental Repair Feedback on Automated Assessment of Programming Assignments
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2025
Autores
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Leal, JP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Revista
Vol. 14
Página Final: 819
ISSN: 2079-9292
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-018-12W
Abstract (EN): Automated assessment tools for programming assignments have become increasingly popular in computing education. These tools offer a cost-effective and highly available way to provide timely and consistent feedback to students. However, when evaluating a logically incorrect source code, there are some reasonable concerns about the formative gap in the feedback generated by such tools compared to that of human teaching assistants. A teaching assistant either pinpoints logical errors, describes how the program fails to perform the proposed task, or suggests possible ways to fix mistakes without revealing the correct code. On the other hand, automated assessment tools typically return a measure of the program's correctness, possibly backed by failing test cases and, only in a few cases, fixes to the program. In this paper, we introduce a tool, AsanasAssist, to generate formative feedback messages to students to repair functionality mistakes in the submitted source code based on the most similar algorithmic strategy solution. These suggestions are delivered with incremental levels of detail according to the student's needs, from identifying the block containing the error to displaying the correct source code. Furthermore, we evaluate how well the automatically generated messages provided by AsanasAssist match those provided by a human teaching assistant. The results demonstrate that the tool achieves feedback comparable to that of a human grader while being able to provide it just in time.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Open-source electronics platforms as enabling technologies for smart cities: Recent developments and perspectives (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Costa D.G.; Duran-Faundez C.
Modulation Methods for Direct and Indirect Matrix Converters: A Review (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Varajao, D; Rui Esteves Araújo
Machine Learning Interpretability: A Survey on Methods and Metrics (2019)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Carvalho, DV; Pereira, EM; Jaime S Cardoso
Electrochemical Sensor-Based Devices for Assessing Bioactive Compounds in Olive Oils: A Brief Review (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Marx, IMG; Veloso, ACA; Dias, LG; Susana Casal; Pereira, JA; Peres, AM
User-Driven Fine-Tuning for Beat Tracking (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
António S. Pinto; Sebastian Böck; Jaime S. Cardoso; Matthew E. P. Davies

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-30 às 07:19:28 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias