Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Mobile Location-Based Augmented Reality Applications for Urban Tourism Storytelling

Publicações

Mobile Location-Based Augmented Reality Applications for Urban Tourism Storytelling

Título
Mobile Location-Based Augmented Reality Applications for Urban Tourism Storytelling
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
coelho, a
(Autor)
FEUP
Weber, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ribeiro, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferreira, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-8
24th Encontro Portugues de Computacao Grcfica e Interacao (EPCGI)
Guimaraes, PORTUGAL, OCT 12-13, 2017
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-R41
Abstract (EN): Creating a mobile urban tourism storytelling application presents several interactivity challenges on how to convey an engaging multimedia experience on-site. This article describes a methodology for fast prototyping of a multimedia mobile applications dedicated to urban tourism storytelling. The application can be a game that takes advantage of several locationbased technologies, freely available geo-referenced media, and augmented reality for immersive gameplay. The goal is to create serious games for tourism that follow a main narrative but where the story can automatically adapt itself to the current location of the player, assimilate possible detours and allow posterior out-of-location playback. Adaptable stories can use dynamic information from map sources such as points of interest (POI), elevation or virtual buildings. The main focus is for these locationbased storytelling games to create more engagement between the tourists and the urban environment. To explore this concept, an application was designed for the city of Porto: Unlocking Porto. This location-based game with a central, yet adaptable, story engages the player into the main sights following an augmented reality path while playing small games. The article discusses and presents solutions for media acquisition, interactive storytelling, game-design interface and multi-disciplinary coordination for mobile app development.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Leveraging Pervasive Games for Tourism: An Augmented Reality Perspective (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nóbrega, R; Jacob, J; coelho, a; Ribeiro, J; Weber, J; Ferreira, S
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-16 às 05:49:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico