Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Cultural heritage professionals developing digital experiences targeted at teenagers in museum settings: Lessons learned

Publicações

Cultural heritage professionals developing digital experiences targeted at teenagers in museum settings: Lessons learned

Título
Cultural heritage professionals developing digital experiences targeted at teenagers in museum settings: Lessons learned
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Cesário, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
coelho, a
(Autor)
FEUP
Nisi, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
32nd International BCS Human Computer Interaction Conference, HCI 2018
4 July 2018 through 6 July 2018
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-02Q
Abstract (EN): Teenagers have been identified as an audience group that is often excluded from museum curatorial strategies. One strategy to counteract this problem is to involve cultural heritage professionals (CHPs) in the design process of museum based digital experiences targeted at teens. In this paper, 12 CHPs from a local natural history museum took part in a co-design activity over 20 hours, aiming to create and deploy digital tours for teenagers aged between 16-19. We present the three prototypes that derived from these design sessions. These were then tested by both 12 CHPs and 12 teenagers separately, and we report on lessons learned from the evaluation of these prototypes by both groups. © Dupré et al. Published by BCS Learning and Development Ltd. Proceedings of British HCI 2018. Belfast, UK
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Design Patterns to Enhance Teens¿ Museum Experiences (2018)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cesário, V; coelho, a; Nisi, V
Co-designing Gaming Experiences for Museums with Teenagers (2018)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cesário, V; coelho, a; Nisi, V
ClueKing: Allowing Parents to Customize an Informal Learning Environment for Children (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cesário, V; Nisi, V; coelho, a
Audio Guides and Human Tour Guides: Measuring Children's Engagement & Learning at a Museum Setting (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cesário, V; coelho, a; Nisi, V
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-09 às 06:33:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico