Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Exploring the role of product attributes in 9-ending pricing strategies: A study on online retailing

Publicações

Exploring the role of product attributes in 9-ending pricing strategies: A study on online retailing

Título
Exploring the role of product attributes in 9-ending pricing strategies: A study on online retailing
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2025
Autores
Gonçalves, MG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
FEP
Saura, JR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mariani, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 192
ISSN: 0148-2963
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-018-CJJ
Abstract (EN): This study investigates the use of 9-ending pricing strategies in e-commerce by analyzing over 50,000 shoe prices. Using web scraping and a logit model from a German online retailer, the research assesses how product attributes influence the adoption of 9-ending prices. Key findings reveal that 9-ending prices are predominantly used for female and newly introduced products, as well as for items with lower and standard prices. The study also explores the effects of exclusivity and sustainability on pricing strategies, showing that their impact varies with different 9-ending price categories. Overall, this research demonstrates the complex nature of 9-ending pricing strategies, with the 9-zero removal model supporting all hypotheses, whereas the 99c and 95c models show differential effects. This extends our understanding of pricing tactics in online retail and highlights the significance of product attributes for marketing and sales strategies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

What makes organizations unique? Looking inside the box (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, JM; Fernandes, CI; Ferreira, FAF
Wearing failure as a path to innovation (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, JJM; Fernandes, CI; Ferreira, FAF
Value co-creation: Concept and contexts of application and study (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alves, H; Fernandes, C; Raposo, M
UK evidence for the determinants of R&D intensity from a panel fsQCA (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nuno Soares; Maria João Guedes; Vítor da Conceição Gonçalves; Marieta Valente

Ver todas (19)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-21 às 21:14:49 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico